17 mars 2024

The Earthy Palette - Beauty Bay

Idag åkte vi iväg för att titta på huset som min äldsta dotter och hennes pojkvän kommer att bo i. De håller på att rusta lite granna. Huset är hans föräldrars hus och står på deras tomt. De kommer att hyra i början och om allt känns bra kommer de att köpa huset så småningom. Jag har tidigare bara sett huset från utsidan. Kommer bli så mysigt. På landet, trädgård och naturen runt omkring. Såå fint och jag är så glad för hennes skull.

När vi kom hem så blev det så klart en look. Det är ju St Patricks Day idag, för dem som firar det. Så jag tänkte att jag gör väl en grön look.




Earthy Palette från Beauty Bay.






Bas för skuggorna: Neutral Eye Base från Kiko Milano.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Trance.
I globlinjen: Shamrock.
Yttre vrån: Seaweed.
Mitt på ögonlocket: Moss.
Inre tredjedelen av ögonlocket: Lime.
Under ögat: Wit.
Highlight i inre vrån: Mermaid Sirene från NYX Cosmetics.
Eyeliner: Cake Eyeliner Black från Make Up Store.
Glitter längs globlinjen: 3D Brass Gold från MAC Cosmetics.
Lösögonfransar: okänt märke från Temu.
Mascara: Banger Mascara från Makeup Mekka.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.





Läppstift: Devil från Make Up Store.



Primer: Prime and Fine Pore Refining Anti Shine Base Keep Me Matt från Catrice.
Bas: Absolute Face Base Utterly Fresh 01 från Mii Cosmetics.
Puder: Dermablend Setting Powder från Vichy Cosmetics.
Bronzer: Celestial Skin Shimmer Aurora 01 från Mii Cosmetics.
Highlight: Light Loving Illuminator Leading Lady från Mii Cosmetics.
Blush: Uplifting Cheek Color Blush 04 från Mii Cosmetics.



Ny arbetsvecka väntar. Om jag tar mig igenom nästa vecka utan att behöva vara hemma så har jag lyckats jobba fyra veckor i sträck. Kommer inte ihåg när det hände sist... Håll tummarna!

Ses i morrn!

Inga kommentarer:

The Culture Palette - Juvia's Place

Här kommer gårdagens look. Lördag. Jag jobbade. Hade stora problem med mina tåriga ögon så innan jag ens hade åkt hemifrån hade vänsterögat ...