22 mars 2023

Neutral 42 Colour Palette - Beauty Bay

Fick bli en väldigt stillsam och neutral look idag. Jag har varit ledig idag och mamma och jag skulle åka hem till brorsan för att hälsa på. Jag brukar oftast inte bry mig då om jag är sminkad eller inte men idag så kände jag ändå för att sätta på mig nån sorts fejs, utan att se ut som en smällkaramell. Så neutralt fick det bli.




Neutral 42 Colour Palette från Beauty Bay.






Bas för skuggorna: That Base! Crease Killer Eyeshadow Base från Gloss Gods.
Samtliga skuggor från paletten ovan.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Tender.
I globlinjen: Clam.
Yttre vrån: Cowboy.
Över rörliga delen av ögonlocket: Doll.
Highlight i inre vrån: Saddle.
Pressat längs franskanten typ eyeliner: Jet.
Mascara: Lash Princess Sculpted Volume Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.






Vivid Lip Paint Oh So Couture från Give Me Glow Cosmetics.



Primer: High Adherence Silicone Primer från The Ordinary.
Bas: Double Wear Stay In Place Makeup 1N2 Ecru från Estée Lauder.
Puder: Loose Setting Powder 03 Fair från IsaDora.
Bronzer: Maxi Matt Face & Body Bronzer 020 Be Brave från Catrice.
Blush: Rose Satin från Peggy Sage.
Setting spray: Prime and Fine Multitalent Fixing Spray från Catrice.



 

Inga kommentarer:

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...