06 oktober 2022

The Wahala II palette - Juvia's Place

Så blev det inget jobb för mig idag igen. Har känt mig hängig och allmänt rasslig i ett par dagar. Men igår kväll började jag känna av min högra fot, började gnola och värka under yttre fotknölen. Innan kvällen var slut kunde jag knappt gå på foten och jag har haft svårt att sova för det går inte att ligga som man vill. Vaknade i morse med total smärta... kunde med nöd och näppe ta mig in på toa, fick mer eller mindre hoppa på en fot dit. Kunde överhuvudtaget inte stödja på foten. För att ta mig upp för trappen fick jag sitta på rumpan och backa mig uppåt, puscha på med de andra foten liksom. Jädra skit. Det var länge sedan jag hade en sån attack. Under dagen har det lugnat ner sig lite, har fortfarande ont i foten men nu kan jag åtminstone gå på den. Alltid någe... Det brukar lugna ner sig hyggligt fort men jag kommer bli hemma i morgon också. Vi har ju den stora flyttdagen på lördag för min mamma, sista stora flyttlasset med mycket kånkande. Alla hennes möbler, tyngsta grejorna. Så jag får fanken inte ha för ont någonstans då, det går inte. 

Hur som helst, så gjorde jag en look idag så klart. Jag tog fram min Spin the Wheel app och den landade på nedanstående palett. Sen drog jag 6 skuggor med min random generator app. Resultatet ser ni nedan. Lite ojämnt och vinglingt med linjerna... men hey... man gör så gott man kan, det går att tvätta bort...




The Wahala II Palette - Juvia's Place.






Bas för skuggorna: That Base! från Gloss Gods.
Samtliga skuggor från paletten ovan.
Wasted
EgbaMi
Fury
Rage
Hater
Linje längs globlinjen: Cake It! Liner Excite från Arttitude Cosmetics.
Eyeliner: Cake It! Liner Elevate från Arttitude Cosmetics.
Vita prickar: gjorda med White Liquid Liner från NYX Cosmetics.
Lösögonfransar: okänt märke.
Mascara: Lash Sensational Sky High Mascara från Maybelline.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Lip Clay Agave från Kaleidos Makeup.



Primer: Strobe Glow Aspen från Make Up Store.
Bas: Flex Foundation Stick Light från Milk Makeup.
Puder: Loose Powder Milk från Make Up Store.
Bronzer: Milk Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: Bali från Ofra Cosmetics Island Time Palette.
Blush: Mai Tai från Ofra Cosmetics Island Time Palette.



 Ses i morrn!

Inga kommentarer:

Saints Angels Sinners

I går dök det äntligen upp ett paket som jag väntat på i över en månad. Jag vet inte vad tullen håller på med... Men hur som helst så är det...