11 maj 2022

Beauty Bay och Gloss Gods

Jag har varit på Akademiska i flera timmar idag. Träffade en sköterska först. Jag trodde jag skulle träffa en läkare men det var jag som missuppfattat saken. Läkare blir nästa vecka. Hur som helst vi satt och pratade i en hel timme och hon frågade massor av saker och jag fick berätta hur jag mår och hur det går med det reumatiska. Efter det var det dags för en arbetsterapeut som frågade massor av saker utifrån mer fysiska saker, typ vad jag för, vill kunna göra, hur det det arbetssituationen ser ut, rent fysiskt. Efter det var det dags för fysioterapeuten. Fick övningar jag ska göra, och pratade om vad jag kan och bör göra för att må bra rent fysiskt. Tog flera timmar. Jag var helt slut när jag kom hem. Men det var skönt att få göra detta och nu ska jag försöka komma igång så sakteliga. Jag har aldrig varit i så dålig form som jag är nu så det kommer bli tungt men jag måste försöka.

Hur som helst så satte jag mig ner och gjorde en look när jag kom hem, mitt sätt att koppla av. 

Det var andra försöket med paletten från GlossGods och jag vet inte jag... den är galet fin med fantastiska skimmer och duochroma skuggor. Men båda försöken så har skuggorna crease:at mycket. Redan innan jag ens var färdigsminkad hade det creasat. Jäkligt irriterande. 




The Earthy Palette - Beauty Bay.




Look For Rainbows - GlossGods






Bas för skuggorna: P. Louise Base 0.2.
Skuggor från Earthly paletten: 
Längs brynbenet ovan globlinjen: Rave.
I globlinjen samt yttre vrån: Ivy.
Under ögat: Earthy.
Skuggor från Look For Rainbows paletten:
Över rörliga delen av ögonlocket: Double Rainbow.
Highlight i inre vrån: Raindrops.
Eyeliner: Cake It! Liner Courage från Arttitude Cosmetics.
Mascara: All In One Volume & Length Mascara från Sheglam.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppenna: över hela läppen ögonpenna 911 från Kryolan.
Läppstift/glans: NYX Cosmic Metals Lip Cream "Out Of This World" från NYX Cosmetics.



Primer: Illuminator från Kicks.
Bas: All Nighter Waterproof Longwear Liquid Foundation 2.0 från Urban Decay.
Puder: Loose Powder Milk från Make Up Store.
Bronzer: Dream SunGlow Bronzer 03 Bronze från Maybelline.
Highlight: Divine Highlight från VE Cosmetics.
Blush: från BH Cosmetics Chocolate Marshmallow Truffle Palette Blush Palette.



Jag har ju faktiskt en ledig dag i morgon ockås. Fy fasiken vad skönt! I stort sett hela dan idag gick ju åt till sjukhusbesök och jag är supertrött, känns så skönt att vara ledig i morgon och inget inbokat. Hoppas bara jag kan sova nu. Är ju lite si och så med den saken. Men, vi ses i morrn!

Inga kommentarer:

The Culture Palette - Juvia's Place

Här kommer gårdagens look. Lördag. Jag jobbade. Hade stora problem med mina tåriga ögon så innan jag ens hade åkt hemifrån hade vänsterögat ...