09 januari 2022

The Absinthe Palette - BH Cosmetics

Lugn söndag... har tagit hand om tvätten, åkte i väg med återvinningsskräpet , slängde ut julgranen på vår komposthög i skogen. Det var väl den största ansträngningen jag åstadkom idag.

I min senaste video som jag lagt upp på youtube var det en kvinna som önskade se en tutorial där jag använder the Absinthe Palette från BH Cosmetics. Har använt den här på bloggen och insta, men inte filmat med den. Så det har jag gjort och looken är den som ni ser här. Har också filmat en rankingvideo där jag rankar alla 12 paletterna från BH Cosmetics Birthstone collection. 




The Absinthe Palette - BH Cosmetics.






Bas för skuggorna: P. Louise Base Rumour 0.2 samt P. Louise Base'Ic Yummy Yellow över rörliga delen av ögonlocket.
Skuggor från paletten ovan.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Unleashed Spirit.
Yttre vrån: Blackout samt en dutt Carbon från MAC.
Över rörliga delen av ögonlocket: Anotha Zip.
Under ögat: Urban Legend samt Elixir.
Eyeliner: Cake It! Liner Elevate från Arttitude Cosmetics.
Mascara: Lash Princess False Lash Effect Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Millebaci Long Lasting Lip Color från Nouba (numret har försvunnit).



Primer: Bare With Me Hydrating Jelly Primer från NYX Cosmetics.
Bas: Infallible 24H Matte Foundation 10 Porcelain från Loreal.
Puder: Loose Powder Shaker Porcelain från 183 Days by trend IT UP.
Bronzer: Dream SunGlow Bronzing Powder 03 Bronze från Maybelline.
Highlight: Divine Highlight från VE Cosmetics.
Blush: Älva Flower Blusher Sweet Tulip från Oden's Eye Cosmetics.
Setting Spray: Makeup Fixer från Ofra Cosmetics.



Ses i morrn!

 

Inga kommentarer:

The Culture Palette - Juvia's Place

Här kommer gårdagens look. Lördag. Jag jobbade. Hade stora problem med mina tåriga ögon så innan jag ens hade åkt hemifrån hade vänsterögat ...