21 september 2021

Make Up Store

Jag spenderade en stor del av helgen med att depotta alla mina Make Up Store ögonskuggor, alla typ 100 stycken. Köpte tomma magnetiska paletter som jag satt dem i. Så nu har jag samlat alla i paletter i stället för att de tar upp en hela låda, en och en, i mitt sminkskåp. Det gör också att jag får lite bättre överblick över färgerna och det blir lättare att bestämma vad man ska använda. Mer inspirerad blir man också. Så i morse tog jag fram paletterna och använde några av skuggorna. 

Jag har haft de här skuggorna i mååånga år och för mig är de ren nostalgi och jag vill inte göra mig av med dem, även om jag nu har hittat märken med bra mycket bättre kvalité. 






Bas för skuggorna: P. Louise Base Rumour 0.5.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Smog.
I globlinjen: Spice.
Yttre vrån: Lovely Linnea.
Över rörliga delen av ögonlocket: Rodeo.
Highlight i inre vrån: Orion från Anastasia Beverly Hills Aurora Palette.
Glitter i globlinjen: Heavy Metal Glitter Eyeliner Amp från Urban Decay.
Eyeliner: Fluidline Black Ivy från MAC.
Mascara: Strength & Length från bareMinerals.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Liquid Lipstick Matte & Long Wear 03 Pink Friday från Kicks.



Primer: High Adherence Silicone Primer från The Ordinary.
Bas: Born This Way Foundation Pearl från Too Faced.
Puder: Loose Setting Powder Vanilla från Anastasia Beverly Hills.
Bronzer: Earth Powder nr 52 från Nouba.
Highlight: Orion från Anastasia Beverly Hills Aurora Palette.
Blush: Sweet Cheeks Matte Fig från NYX Cosmetics.
Setting spray: Face Mist från Make Up Store.



Annars så har jag idag jobbat min första stängningskväll sedan i mars. Herrejösses vad trött jag är. Jag är uppe på 75% nu, den här veckan och nästa, så jag började inte förrän klockan två idag, jobbat i sex timmar. Men det känns ju att man inte är van. Inga fler stängningar den här veckan, men nästa vecka blir det två. Efter det så ska jag ju vara uppe på heltid igen. Så nu så folks... är det dags att knyta sig.

Ses i morrn!

Inga kommentarer:

Red Dragon Palette / Humming Bird Palette - Odens Eye Cosmetics.

Hade galet svårt att bestämma mig i morse, trött som attan och jag har en förmåga att bli sittande och pilla på telefonen istället för att s...