08 augusti 2021

Carnival III Love Tahiti Palette - BPerfect/Stacey Marie

Så, det här är en look jag gjort för att jag och två tjejer från YouTube gör en collab, en video som kommer upp på YouTube på tisdag. Temat är "Carnival" , vi får alla tre välja vilken palett vi vill, vilka färger vi vill, bara spegla hur vi ser på ordet Carnival. För mig är Carnival framför allt starka färger, glitter, party tjo och tjim. Jag tänker direkt på carnivalen i Rio de Janeiro. 

Så passande att jag har en palette som heter The Carnival...  Jag smackade på med så mycket färger och glitter jag kunde... Blev inte så nöjd dock, för det blev lite fläckigt i yttre vrån. Ja ja... det fick duga ändå. 

Den här locken kommer inte upp på insta förrän tidigast tisdag, youtube videon måste komma upp först. Egentligen skulle jag inte lägga upp den här heller, men jag tänkte att det är safe eftersom ingen som jag har på youtube eller insta läser väl den är lilla bloggen. Meningen är att vi alla tre ska ladda upp på samma klockslag.








BPerfect Carnival III Love Tahiti Stacey Marie Palette.






Bas på skuggorna: P. Louise Base Rumour 0.5.
Skuggor från paletten ovan:
Yello'o
Coral
Pink Lily
Blackberry
Lagoon
Tahiti Green
från Make Up For Ever:
Single Eyeshadow nr 400
Single Eyeshadow nr 236
Glitter över rörliga delen av ögonlocket: 3D Brass Gold från MAC Cosmetics.
Eyeliner: Cake It! Liner Electrify från Arttitude Cosmetics.
Prickar längs globlinjen samt längs brynet: White Liquid Liner från NYX Cosmetics.
Highlight under brynet: Iced Out från BH Cosmetics Aprés In Aspen Palette.
Highlight i inre vrån: Frosted AF från Aspen paletten.
Mascara: Bambi Oversized Eye från Loreal.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.




Melted matte-tallic Scram My Name från Too Faced med Melted matte-tallic Magic Metal Transformer ovanpå.



Primer: Step 1 Skin Equalizer Smooting Primer från Make Up For Ever.
Bas: Even Better Foundation 24 linen från Clinique.
Puder: Loose Setting Powder Vanilla från Anastasia Beverly Hills.
Bronzer: Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: Chill Zone från BH Cosmetics Aprés In Aspen Highlight Palette samt glitter från Pixi by Petra Glitter-y Eye Quad BluePearl.
Blush: från BH Cosmetics Blush Palette Chocolate Strawberry Truffle Palette.



I morgon åker jag och gubben upp till min mammas stuga som ligger mellan Hassela och Matfors. Blir borta ett par nätter bara. Käka lite surströmming... Mumma! Så nu blir det lite tystnad från mig några dagar. Syns sen!

Puss och kram!

Inga kommentarer:

Rose Quartz Palette - Huda Beauty

Har haft en ledig dag idag. Semesterdag. Vi skulle iväg på en begravning. Min mosters man som har avlidit. Ingen som jag stått nära eller en...