01 juli 2021

Gult med Colourpop

En gul sminkning... kändes som om det var länge sedan jag gjorde det, fast det är nog inte riktigt sant. Men ändå... tog fram mina båda helgula paletter. Satte på mig en blus i morse som har vita prästkragar med gul knopp i mitten på sig. Så den fick styra färgerna i sminket. 



lil' ray of sunshine palette och Uh Huh Honey Palette båda från Colourpop Cosmetics.






Bas för skuggorna: 24 Hour Photo Finish Shadow Primer från Smashbox.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Vitamin D från lil' ray of sunshine paletten.
I globlinjen: Vibey från lil' ray of sunshine paletten.
Yttre vrån: Sun Giant från lil' ray of sunshine paletten samt en dutt Carbon från MAC.
Över rörliga delen av ögonlocket: Dandy från Uh Huh Honey paletten.
Highlight i inre vrån: Prism Shadow nr 42 från Fifty/Fifty Makeup.
Eyeliner: Superliner Ultra Precision Black från Loreal.
Mascara: Glam & Doll Volume Mascara från Catrice.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppstift: Amorous från MAC.



Primer: Illuminator från Kicks.
Bas: 10HR Wear Perfection Foundation Clair Light 22 från Sephora.
Bronzer: Earth Powder nr 52 från Nouba.
Highlight: Roger Darling! från Ciaté London's Jessica Rabbit Collection.
Blush: Powder Blusher Bloom från Beauty Bay.



Den här blusen köpte jag för att jag hade tänkt ha den på mig när yngsta dottern tog studenten för en månad sedan. Så blev det inte, den har hängt i garderoben sen dess. Det blev en klänning i stället, som är från förra sommaren. Så kan det bli ibland.

Annars så har jag ju jobbat idag igen, har varit hemma ett par dagar med mina onda händer. Det gör fortfarande ont och jag har svullna bullar lite här och var på händerna och handleden. Det ploppar upp nya ställen lite här och var. Nu ikväll har det börjat göra ont och svullan på ett nytt ställe, vid lillfingret på högerhanden. Blir galen på detta... hoppas jag får komma till läkaren snart. Går och väntar på att bli kallad till handkirurgen. Om dom säger att det inte går att operera så blir jag tokig!

Jag lyckades i allafall göra en till sminkning när jag kom hem i eftermiddags. Så den kommer upp här snart.

Ses!

Inga kommentarer:

The Culture Palette - Juvia's Place

Här kommer gårdagens look. Lördag. Jag jobbade. Hade stora problem med mina tåriga ögon så innan jag ens hade åkt hemifrån hade vänsterögat ...