21 oktober 2020

Fifty/Fifty Makeup - The Autumn Palette

Så har jag använt min nya palett från Fifty/Fifty fem dagar i stäck. The Autumn Palette. Den här looken jag gjorde idag blev nästan exakt lika dan som den första jag gjorde. Det var inte min tanke när jag började i morse att det skulle bli så, det bara hände.

Nåja, nu blir det nåt annat ett tag framöver.






Bas för skuggorna: 24 Hour Photo Finish Shadow Primer från Smashbox.
Under brynet: Vanilla från MAC.
Samtliga övriga skuggor från Fifty/Fifty Makeup's The Autumn Palette.
Längs brybenet ovan globlinjen: Poison.
I globlinjen: Blood Moon.
Inre och yttre vrån: Book Of Shadows.
Mitt på ögonlocket: Maize samt glitter från Jolie Beauty's Bomb Dot Com Palette.
På varsin sida om skuggan Maize: Pumkin Spice.
Under ögat: Book Of Shadows och Gourd.
Highlight i inre vrån: Too Faced Prismatic Highlighter Blinded By Light.
Mascara: Bad Gal Bang från Benefit.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppstift: Pure Color Envy 370 Carnal från Esteè Lauder.



Primer: Pore Filler Primer från NYX Cosmetics.
Bas: Double Wear Stay In Place Makeup 1N2 Ecru från Esteè Lauder.
Puder: Loose Setting Powder 03 Fair från IsaDora.
Bronzer: Murumuru Butter Bronzer Light Bronzer från Physicians Formula.
Contour: Charisma Contour Palette från Kaleidos Makeup.
Highlight: Too Faced Prismatic Highlighter Blinded By The Light.
Blush: Blushon Bubble nr 44 från Nouba.
Setting spray: Face Mist från Make Up Store.




I morgon är det ledigt. Jag har ett ärende in till Uppsala (läkarbesök), så jag måste ta mig iväg. Inte ett dugg sugen på det med tanke på att jag sitter och åker den där vägen fram och tillbaka varje dag när jag jobbar... men ja ja, nu måste jag ju. Tänkte passa på att gå en sväng till Sephora när jag ändå är på stan... tänka sig :-)

Då får jag ju också tillfälle att göra en sminkning innan jag ger mig iväg. 

Så, dags att knyta sig, natti natti!

1 kommentar:

Lotta L sa...

Så himla fint! Och att du kan hitta på så många kombinationer! Jag är inne i nån sorts oinspirerad fas för allt möjligt, smink, promenader, jobb, städa. Sover dåligt gör jag med, känns som jag vaknar 100 ggr under natten.
Nyfiken på om du hittade nåt kul på Sephora!

Monteverde Cloud Forest Palette - Nomad Cosmetics

Jag fick för mig att jag skulle spela in videos där jag använder paletter från Nomad. Tänkte att jag gör två looker med varje palett. Har ju...