05 augusti 2020

Morphe Brushes Jaclyn Hill Vol. II Palette

Ännu en tröttdag. Jag har haft mycket ångest idag och inte varit sugen på att göra nåt egentligen. Men jag harvade på lite i trädgården några timmar ändå. Vi ska få utnyttja en del av grannens tomt som står oanvänd. Den ligger närmast mot vårat hus och ser ut som om det vore våran tomt. Grannen använder den inte (ca 240kvm) han är bara less på att behöva klippa gräset där. Så vi har pratat om att få köpa den delen och stycka av den, men det är dyrt som attan. Så vi frågade om vi kan få arrendera plätten, men han bryr sig inte och vi för göra vad han vill. Ge oss lite tomater och honung sa han, så är vi nöjda. Slipper klippa gräset. Konstig fördelning av tomten. För den ser verkligen ut att tillhöra oss och ligger i direkt anslutning till våran tomt, inga staket, inga odlingar ingenting. Grannens tomt som de använder ligger liksom åt andra hållet ovanför deras hus, som vi inte ser från oss. Och de är inte heller trädgårdsintresserad. Så alltså, jag började så smått kratta och röja lite där det stått ett stort buskage, orkade inte hålla på så länge och sen så bestämde jag skulle ändå ta en joggingrunda. Och fy fasiiken vad tungt det gick. Jag kände redan innan jag stack iväg att det skulle gå tungt men är ändå glad att jag tog mig runt. 

Tja sen orkade jag inte så mycket mer. Så skönt att sätta sig i sminkhörnan och bara ta det lugnt ett tag. Idag blev det paletten från Morphe Brushes Jaclyn Hill.






Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer Potion från Urban Decay.
Under brynet: Grädde från Färg.
Samtliga övriga skuggor från Morphe Brushes Jaclyn Hill Vol. II Palette.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Perfectionist.
I globlinjen: Homebody.
Över rörliga delen av ögonlocket: Drama Queen.
Yttre vrån: Livin' My Best samt en dutt Temptress.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Space Age Highlighter Mars Melter från Kaleidos.
Eyeliner: Master Graphic från Maybelline.
Mascara: Lash Princess Volume Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.




Amore Matte Metallic Lip Creame 10 Pretty Problemattic från Milani.



Primer: Nude Magique Blur Cream från Loreal.
Bas: Infallible 24H Stay Fresh Foundation 120 Vanilla från Loreal.
Puder: Loose Setting Powder 03 Fair från IsaDora.
Bronzer: Mega Glow Light Sun från Wet n Wild.
Highlight: Space Age Highlighter Mars Melter från Kaleidos.
Blush: från BH Cosmetics Glamorous Blush Palette.
Mist: Infallible Fixing Mist från Loreal.




Nya dåd i morgon. Natti natti!

Inga kommentarer:

Dark Fantsy Palette - Beauty Bay

Okej, så i morse tänkte jag att det behövdes lite glitter. Det är fredag för det första och första dagen i den nya butiken. Stort, modernt, ...