16 augusti 2020

Blandat kompott av lila

Har haft två riktigt trötta dagar. Vi har jobbat lite i trädgården som vanligt, men inte så länge och jag har fått uppbåda krafter som jag egentligen inte hade. Någon joggingrunda har det inte blivit på några dagar. Vet inte varför jag är så himla trött. Det var knappt jag orkade sätta mig vid sminkbordet när vi väl jobbat färdigt, hade ingen inspiration alls. Men till slut satte jag väl igång ändå.






Bas för skuggorna: 24Hour Photo Finish Shadow Primer från Smashbox.
Under brynet: Grädde från Färg.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Viol från Färg.
I globlinjen: Lavendel från Färg samt Electric Cool Eyeshadow Highly Charged från MAC.
Yttre vrån: pigment Push The Edge från MAC.
Inre halvan av ögonlocket: AMC Pure Pigment Eyeshadow nr 112 från Inglot.
Glitter i globlinjen: Holografiskt glitter från MAC. Jag har bara en liten "sample"-burk så jag har inte namnet på glittret. Men det är lila holografiskt.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: White Lily från Wet n Wild megaglo Highlighting Palette.
Eyeliner: Master Graphic från Maybelline.
Mascara: Lash Princess Volume Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppstift: Color Riche 287 Sparkling A Methyst från Loreal.




Primer: Nude Magique Blur Cream från Loreal.
Bas: Infallible 24H Stay Fresh Foundation 120 Vanilla från Loreal.
Puder: egen blandning.
Bronzer: Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: White Lily från Wet n Wild megaglo Highlighting Palette.
Blush: Wonder Blush Goddess från Make Up Store.



 

Tja det va de hele. Semestern närmar sig sitt slut med stormsteg och med det också min ångest. Den osar ur varje por och jag har svårt att sova på nätterna. Och näe , det är inte därför jag är trött, jo det bidrar väl, men tröttheten är nåt helt annat... förlamande, hela kroppen är som en blyklump och jag vill bara lägga mig ner, hela tiden. Oh well, jag har tre dagar kvar, behöver bara jobba två, sen är det ledig helg. Så det blir ju en perfekt mjukstart. 

Ses i morrn!

Inga kommentarer:

Red Dragon Palette / Humming Bird Palette - Odens Eye Cosmetics.

Hade galet svårt att bestämma mig i morse, trött som attan och jag har en förmåga att bli sittande och pilla på telefonen istället för att s...