11 juli 2020

Jeffree Star Jawbreaker Palette

Någon gång ibland får jag för mig att göra nåt som är lite annorlunda än vad jag normalt gör. Varje gång blir jag missnöjd...  Mina gamla rynkiga ögonlock är liksom inte gjord för detta, det ser för jäkligt ut. Men ja ja, man kan inte mer än leka och försöka.  Jag känner mig så enkelspårig för det mesta så ibland är det kul att försöka.






Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene samt Lock-It Concealer Cream White Out från Kvd Beauty.
Under brynet: Grädde från Färg.
Samtliga övriga skuggor från Jeffree Star' Jawbreaker Palette.
Från inre vrån ut mot brynets yttre ände: Cherry Wet, Suck, Wow, Sour, Soaked, Jawbreaker. Samt Eve från Ace Beaute's Paradise Fallen Palette.
Under ögat: Soaked.
På vattenlinjen: Penna 6 Ocean från Wet n Wild.
Glitter längs globlinjen: Glitter liner 11 Gold Sparkles från IsaDora.
Eyeliners: Long Lasting Eyeliner 13 Fancy Blue och 14 Fancy Violet båda från Sephora (utgångna produkter).
Mascara: Lash Princess Volume Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.





Läppstift: Retro MatteFlat Out Fabolous från MAC.



Primer: Photo Finish Foundation Primer från Smashbox.
Bas: Infallible 24H Stay Fresh Foundation 120 Vanilla från Loreal.
Puder: HD Baking & Setting Loose Powder Warm Ivory från Catrice.
Bronzer: Earth Powder nr 52 från Nouba.
Highlight: Space Age Highlighter Moon Cruiser.
Blush: Perfect Powder Rouge 28 Purple Dream från IsaDora.



Annars så har både jag och gubben varit lite trötta och sega idag. Vi var ute i trädgården några timmar, men blev mest lite petande hit och dit. Gubben håller på att byta ut och måla fönsterfodren på alla våra fönster, så han fixar lite med det. Vi hade tänkt gå en liten motionsrunda men orkade inte. Känt mig trött och lite som om jag hade en kupa över huvudet, inte huvudvärk, men lite off. Så ja , jag hamnade i källaren i min sminkhörna till slut på eftermiddagen. 

Vi får se vad som händer i morgon, kanske en sminkning måhända...

Inga kommentarer:

Dark Fantsy Palette - Beauty Bay

Okej, så i morse tänkte jag att det behövdes lite glitter. Det är fredag för det första och första dagen i den nya butiken. Stort, modernt, ...