11 juli 2020

Signature Palette Galaxy - Ofra Cosmetics

För ett tag sedan beställde jag Ofra Cosmetics Signature Palette Galaxy. En liten palett med fyra skuggor och en highlighter. Lila färger. Min favvofärg. Den har blivit liggandes en stund. Men så i morse var det väl ändå dags. Tyvärr blev jag lite besviken. Lite dålig färg payoff. Inge ompf liksom. Fick ta till en mörkre skugga från Huda Beauty. Jag får nog testa den här paleten men en annan bas kanske, för att se om den fäster bättre. 




Dålig bild, tagen i mörkret i vardagsrummet... men ni får en uppfattning om färgerna ändå tänker jag.







Bas för skuggorna: Neutral Eye Base från Kiko.
Under brynet: Grädde från Färg.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Stellar från Ofra Cosmetics Signature Palette Galaxy.
I globlinjen: Eclipse från samma palett som ovan.
Inre halvan av ögonlocket: Milky Way från samma palett som ovan.
Yttre vrån: mörk matt lila skugga från Huda Beautys Amethyst Obsessions Palette.
Glitter över rörliga delen av ögonlocket: Volume Million Lashes Top Coat från Loreal.
På vattenlinjen: Long Lasting Eyeshadow Stick nr 31 från Kiko.
Eyeliner: Master Graphic Eyeliner från Maybelline.
Mascara: Lash Princess Volume Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.




Retro Matte Liquid Lipcolour Moon Landing från MAC.



Primer: Strobe Glow Aspen från Make Up Store.
Bas: Infallible 24H Stay Fresh Foundation 120 Vanilla från Loreal.
Puder: Infinity Filter Light från Linda Hallberg Cosmetics.
Bronzer: O!Mega Bronze 104 Tan-Tastic! från Marc Jacobs.
Highlight: Neptune från Ofra Cosmetics.
Blush: från BH Cosmetics Glamorous Blush Palette.
Mist: Make Up Fixer från Ofra Cosmetics.




Annars så är det ju ÄNTLIGEN fredag och ledig helg.  Vi har haft en sjuhelsikes dag på jobbet, helt galet. Kom hem som en urvriden trasa... Sex arbetsdagar kvar till semester...

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...