24 maj 2020

Tulpaninspiration

Har haft en riktigt dålig dag idag, sååå orkeslös och trött. Vi gick ut, trots att vädret inte var tipp topp på förmiddagen. Vi har beställt häckplantor och de var tvungen att planteras annars så dör de ju. Gubben och jag hjälptes åt, han fick gräva och jag fyllde hålen med vatten, gödsel och ny jord och plantorna. Efter det var jag så slut att mina ben var som spagetti... fattar inte... Vi fixade runt lite till i trädgården, inga mer ansträngande grejor men saker måste ju göras.

Jag har några tulpaner som blommar på ett ställe. De är otroligt färgrika och fina. De inspirerade mig att göra en sminkning i liknande färger. Hade dock svårt att hitta en lila som liknade den på tulpanen på bilden. Men men...








Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene samt Lock-It Concealer Cream White Out från Kat von D.
Under brynet: Grädde från Färg.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Custard från Juvia's Place The Douce Palette.
I globlinjen: Iffy från Colourpop's Lilac You A Lot Palette.
Yttre vrån: Shadow från ACE Beauté Paradise Fallen Palette.
Närmast skuggan Shadow: Twilight från ACE Beauté Paradise Fallen Palette.
Mitt på locket: Easter Egg från Kaleidos Makeup Futurism IV: VR Neon Palette.
Inre delen av ögonlocket: m/s Orange Peel från Make Up Store.
Under ögat: Macarons från Juvia's Place The Douce Palette.
Glitter längs globlinjen: grönt glitter från Blush Tribe (inget namn).
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Gammaray från från Kat von D's Metal Chrush Palette.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: Roller Lash Mascara från Benefit.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.





Retro Matte Liquid Lip Colour Atomized från MAC och Millebaci Long Lasting Lip Color nr 10 från Nouba.



Primer: Ten!Sational 10 in 1 Dream Primer från Catrice.
Bas: Blur Foundation Light Ivory från Lumene.
Puder: Infinity Filter från Linda Hallberg Cosmetics.
Bronzer: Earth Powder nr 52 från Nouba.
Highlight: Gammaray från Kat von D's Metal Crush Palette.
Blush: Punch och Cosmo från Ofra Cosmetics Island Time Palette.
Mist: Perfect finish Face Mist från Kicks.




Nu ska jag ta den här trötta kroppen och krypa till kojs, natti natti!

Inga kommentarer:

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...