05 april 2020

Lunar Beauty Strawberry Dreams Palette

Lördag. Vi var ute i trädgården större delen av dagen och fixade lite. Gubben bygger och grejar och jag rensar i trädgården, solen värmde lite så att vårat uterum blir lite lagom varmt att sitta i, så lite korvgrillning blev det när det började suga i magen.  Senare på eftermiddagen när vi kommit in igen kände jag som vanligt för att göra en sminkning. Kunde dock inte komma på exakt vad jag skulle använda och jag råkade ha kontakt samtidigt med makeupbyblowfish (Emelie) så jag frågade henne vad hon tyckte jag skulle använda. Det slutade med Lunar Beauty's Strawberry Dreams Palette. Så, det är Emelie som har valt. 






Bas för skuggorna: Lock-It Concealer Cream White Out från Kat von D.
Under brynet: Grädde från Färg.
Dutt i inre vrån: Mermaid Sirene från NYX Cosmetics.
Samtliga övriga skuggor från Lunar Beaty's Strawberry Dreams Palette.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Cloudy.
I globlinjen: Sunrise.
Yttre vrån: Storm Cloud.
Mitt på ögonlocket: Pink Flash.
Inre tredjedelan av ögonlocket: Lightning.
Glitter längs globlinjen: Glitter Liner 11 Gold Sparkles från IsaDora.
Eyeliner: Fluidline Looking Good från MAC.
Mascara: In Extreme Dimension 3D Black Lash från MAC.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Amore Matte Metallic Lip Cream 10 Pretty Problemattic från Milani.



Primer: High Adherence Silicone Primer från The Ordinary.
Bas: bareMinerals Bareskin Pure Brightening Serum Foundation Bare Shell 02.
Puder: Loose Setting Powder  03 Fair från IsaDora.
Bronzer: Earth Powder nr 51 från Nouba.
Highlight: Beyond Powder Highlighter OMG Burst från Illamasqua.
Blush: Berry Merry från E.l.f Cosmetics.
Mist: Infallible Fixing Mist från Loreal.




Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

Rose Quartz Palette - Huda Beauty

Har haft en ledig dag idag. Semesterdag. Vi skulle iväg på en begravning. Min mosters man som har avlidit. Ingen som jag stått nära eller en...