02 april 2020

Futurism III: Astro-Pink Palette - Kaleidos Makeup

En av mina Kaleidos paletter fick åka fram i morse. Har alla fem och de är så otroligt coola och fina. Jag är ju en matchningsnörd och min tunika jag hade idag är lite petroliumaktig i färgen. Tyckte att den här skuggan matchade, så då fick det bli så. 







Bas för skuggorna: Neutral Eye Base från Kiko
Under brynet: Grädde från Färg.
Samtliga övriga skuggor från Kaleidos Makeup's Futurism III Astro-Pink Palette.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Lunar samt Stardust.
I globlinjen: Nebula.
Över hela rörliga delen av ögonlocket: Neptune.
Under ögat: Lightyear.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Space Age Highlighter Star Surfer från Kaleidos Makeup.
Glitter längs globlinjen: Heavy Metal Glitter Eyeliner Amp från Urban Decay.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: In Extreme Dimension 3D Black Lash från MAC.





Läppenna: Cranberry från IsaDora.
Läppstift: Studded Kiss Lipstick Wolvesmouth från Kat von D.



Primer: Nude Magique Blur Cream från Loreal.
Bas: Flex Foundation Light från Milk Makeup.
Puder: Loose Setting Powder Vanilla från Anastasia Beverly Hills.
Bronzer: Cali Contour Palette från Smashbox.
Highlight: Space Age Highlighter Star Surfer från Kaleidos Makeup.
Blush: Tutti Frutti Fruit Cocktail Blush Duo Plumagranate.



I morgon är det äntligen fredag... ska bli så skönt med ledig helg. Jag har ju faktiskt ledigt tre helger i rad nu, ser så mycket fram emot det.

Sminka lugnt!

2 kommentarer:

Lotta L sa...

Så himla läckert! En väldigt fin färg, och glittrig dessutom, mmmm...tjusigt!
Så härligt vara ledig tre helger! Kan du behöva.
Jag lackade om mina naglar snabbt igen, ett silver metallic på två och ett jättefint grafitgrått på tre. Dom var tjocka i konsistensen båda två så det räckte med ett lager. Hade blivit helt ok om inte det grafitgrå blev knottrigt när det började torka. Varför? Ett helt vanligt lack från Loreal, inget knotterlack som var modernt för ett par år sedan. Så det åkte av dagen efter.... målar ju oftast sent på kvällen så orkar inte hålla på för mycket. Ännu inget nytt. Dottern vill lacka dom så det får hon väl göra idag.
Kram!

marinamake sa...

Tack! Ja de där paletterna från Kaleidos är superfina. Låter fint med det gråa! Knottrigt tror jag det blir när det börjar bli gamla och tjocka, bli liksom luftbubblor. Vet inte varför dock. Jag sitter oftast också på kvällen, på dagtid ingen idé för då sabbar jag det bara. Jag lägger på Seche Vite överlack för det gör att det snabbtorkar, superbra. Jag brukar låta dottern välja färg, jag har ju närmare 1000 flaskor, så jag får flipp när jag ska välja och kan inte bestämma mig. Så då får hon gå ner i källaren (där jag förvarar dem) och välja åt mig.

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...