25 mars 2020

Blandad kompott med Make Up Store, Barry M och Urban Decay

Hade fullt sjå att komma igång idag, kom inte ur sängen förrän klockan var elva. Hade varit uppe vid halvsju och ringt tandläkaren, hade en tid klockan tio idag, men insåg att jag nog inte borde gå eftersom jag hostar fortfarande, svårt att gapa liksom. Men jag känner ju mig hängig hela tiden så det är väl bäst att inte gå med tanke på corona och allt.  Somnade om, men har sovit dåligt rent generellt. Seg och trött. Fixade lite i köket, vattnade blommorna... lite sånt småfix, men det var väl där krafterna tog slut typ, jo jag handlade ju faktiskt middagsmat och åkte till återvinningsstationen med skräp. Spännande ledig dag. 



Till slut hamnade jag i min sminkhörna i källaren ändå. Var på vippen att jag inte orkade det heller, men jag började ändå pilla på lite skuggor, swatcha på handen... det brukar alltid leda till att jag får lite inspiration när jag ser färgerna på handen och börjar tänka olika kombinationer. Så även idag. Tja ovan kan ni ju se kaoset när jag rivit fram både det ena och det andra för att försöka komma på vad jag skulle göra. Till slut blev det nedanstående i alla fall.






Bas för skuggorna: Lock-It Concealer Cream White Out från Kat von D.
Under brynet: Grädde från Färg.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Hatter från Urban Decay's Full Spectrum Palette.
I globlinjen: Enchanted Forrest från Make Up Geek.
Inre tredjedelen av ögonlocket: e/d Maize från Make Up Store.
Mitt på ögonlocket: e/d Latin från Make Up Store.
Yttre vrån: e/d Perfect från Make Up Store.
Under ögat: Dazzle Dust nr 93 från Barry M.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Orion från Anastasia Beverly Hills Aurora Palette.
Glitter i globlinjen: Liquid Fairy Lights PixiGreen från Pixi by Petra.
Eyeliner: Super Colour Eyeliner 110 från Kiko.
Mascara: på övre fransraden In Extreme Dimension 3D Black Lash från MAC, på under fransraden Super Colour Mascara nr 01 (lila) från Kiko.




Studded Kiss Lipstick Motörhead från Kat von D.



Primer: High Adherence Silicone Primer från The Ordinary.
Bas: Moisturizing Foundation Stick Ivory från E.l.f Cosmetics.
Puder: Lock-It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Bronzer: Murumuru Butter Bronzer från Physicians Formula.
Highlight: Orion från Anastasia Beverly Hills Aurora Palette.
Blush: Blushon Bubble nr 52 från Nouba.
Mist: Face Mist från Make Up Store.




Så, av all denna röra ovan, så blev det detta. Nu är det dags att koja, jobbarhelg väntar. Ska ju inte klaga, klarade mig ju med blotta förskräckelsen från att bli permitterad så nu jobbar vi istället på som vanligt. Vi kämpar på med att uppfylla säljkrav och sånt, för så länge butiken går framåt och har en någorlunda fulltecknad tidbok så får vi ju fortsätta jobba.

Natti, natti!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...