19 februari 2020

Viking In A Vinter Vonderland - OPI

Lite lack, satt på mina naglar för en vecka sedan ungefär. Har blivit så dålig på att lacka naglarna, orkar liksom inte. Inte är det roligt heller när de är i så dåligt skick och inte går att få nån särskild längd på. Min förvaring av lacken är att de ligger sorterade efter märke i plastkorgar och eftersom jag har någonstans runt 900 st så blir det ju  några korgar. De står inklämda i en bokhylla och de är svårt att få en överblick över vad man har. Det gör också att jag tappar sugen, orkar inte stå där och rota.

Nåja, nu blev det ett från OPI -Viking In A Vinter Wonderland. En väldigt mörk lila som på nageln nästan kan uppfattas som svart vid första anblicken.








3 kommentarer:

Lotta L sa...

Mina naglar är också katastrof. Helt kommit ifrån omvårdnaden. Jag pillar och har mig också, så det blir ännu värre.
Så många lack som du har jag inte! Bara två skokartonger, fast en del är nog så gamla så dom borde slängas. Dom ändrar ju färg och separerar liksom. Jag har sett nånstans nån som hade ”tavelhyllor”, du vet såna man ställer tavlor på så man slipper spika i väggen, och på dom ställt nagellacken. Det blir kanske lite mycket med 900 lack på väggen, men kanske ett par hyllor? Bara en idé.

Idag var det min tur att gå till vårdcentralen. Sjukskriven en månad, sen får vi se. Typ utbränd. Och så ska jag prata med en psykolog så småningom, tror det behövs. Så nu ska jag försöka hela mig.
Ha det gott! Kram

Lotta L sa...

Jag igen, tack för inbjudan m Instagram! Jag har nu klickat in mig på båda två och klickat på ”följ”. Är ingen van användare, har tex aldrig lagt in en bild på vare sig Instagram eller Facebook, känner mig lite tråkig där. Kanske kan bli ändring på det?
Min bild är urgammal förresten, borde byta ut den.
Kram igen!
(Heter lottagullan på Instagram)

marinamake sa...

Ibland får jag för mig att det är för att man inte mår helt hundra överhuvudtaget som gör att naglarna är rassliga, jag vet inte. Ja du jag har också tänkt på såna där tavellister, men jag skulle få tapetsera en hel vägg med dem ;-). Har funderat på att köpa Helmer på Ikea, har sett att många nagellacksmänniskor använder den till förvaring. Men just nu har jag ingen bra plats att ställa den på, och behöver nog två stycken dessutom.

Vad skönt att du äntligen får hjälp... jag har nog tänkt att det där låter inte bra, som du får jobba och allt. Man orkar inte... Ta kontakt med en psykolog så fort som möjligt. Man behöver det. Min gynekolog rekommenderade mig det för nästan ett år sedan och inte förrän nu gjorde jag det, ångrar att jag inte gjort det tidigare. Har bara hunnit gå två gånger så än så märker jag ingen förändring men har i alla fall fått ett namn på varför man mår som man mår. Panikångest och depression. Lattjo.

Så kul att du kom till Insta... det är inte alls svårt att lägga upp bilder där. Jag lägger alltid upp på insta först och så kan man dela det med Facebook på direkten i samma klick så slipper man liksom göra det på båda ställena. Jag är ingen jätteanvändare av fb men lite ändå. Jag tycker nog att insta är roligare än fb.

Ta nu hand om dig och vila ordentligt! Styrkekram till dig!

Rose Quartz Palette - Huda Beauty

Har haft en ledig dag idag. Semesterdag. Vi skulle iväg på en begravning. Min mosters man som har avlidit. Ingen som jag stått nära eller en...