15 februari 2020

The Douce Palette - Juvias Place

Så jag fick släpa mig upp till jobbet i morse, trots att jag egentligen ville ligga hemma och vara fortsatt sjuk. Fy fasen vad jag har hostat, nysit och snörvlat idag. Kunde inte vara hemma, tror jag skrev varför igår... chefen fyller år och hade bokat hotell och allt med sin man, ingen som kunde jobba för mig så hon hade fått hoppa in om jag inte hade jobbat och avbokat sitt födelsedagsfirande om inte jag kom till jobbet. Sagt och gjort, jag kammade ihop mig och for iväg. Fy fasiken vad jag kämpat mig igenom dagen. Skulle jobbat till klockan sex, men när hon var tjugo i fem gav jag upp och åkte hem.






Bas för skuggorna: Shadow Insurance från Too Faced.
Under brynet: Grädde från Färg.
Samtliga övriga skuggor från Juvia's Place The Douce Palette.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Crème.
I globlinjen: Crepes.
Yttre vrån: Custard samt Chocolat.
Inre halvan av ögonlocket: Puffs.
Under ögat: Macarons.
Dutt i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Tart.
Kajal: Flash Crayon Avoir Flash från Linda Hallberg Cosmetics.
Eyeliner: Ultra Precision Superliner Black från Loreal.
Mascara: Mega Plush Volume Express Mascara från Maybelline.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.



Primer: Bare With Me Hydrating Jelly Primer från NYX Cosmetics.
Bas: Double Wear Stay In Place Makeup 1N2 Ecru från Esteé Lauder.
Puder: Loose Setting Powder 03 Fair från IsaDora.
Bronzer: Murumuru Butter Bronzer från Physicians Formula.
Highlighter: Highlighter Rose Gold från Kicks.
Blush: Powder Blush Peach från NYX Cosmetics.

glömde fota munnen... men det var ett läppglans från MAC som jag inte tror finns längre
Dazzleglass Dressed To Dazzle




I skrivande stund sitter vi och kollar mello. Eller snarare, gubben snarkar här bredvid, vårt rosa bubbel som vi skulle dricka igår på alla hjärtans dag är fortfarande orörd. Man är inte sugen när man är snorig och hängig, vilket vi är hela familjen. Så den får ligga på is ett tag till.

2 kommentarer:

Lotta L sa...

Snällt av dig att ställa upp och jobba, men hemskt att du behövde göra det!
Fin sminkning, och fin eyeliner. Är den bra? Sitter bra och så? En del sitter ju hur bra som helst även om dom inte är vattenfasta.
Mello, har inte sett en enda! Gillar inte mellansnacket, brukar bara vara pinsamt och inte ett dugg roligt. Iaf när jag senast såg, för flera år sedan.
Krya på dig ordentligt nu! Kram

marinamake sa...

Tja, man får ju ställa upp ibland. Detta skulle jag inte ha gjort i vanliga fall för jag var alldeles för dålig. Men vi hade ingen optiker på plast så jag visste att det skulle vara lugnare och min chef var där och jobbade sist jag var sjuk när hon också hade luginflammation samtidigt för att vi inte skulle bli för kort om folk. Nu hittade hon ingen som kunde ta mitt pass i lördags, och jag ville inte sabba hennes födelsedagsplaner... hon ställer alltid upp för alla oss och är en fantastisk chef, rolig, medmänsklig och väldigt o-chef-ig om du förstår. Hon hade ställt sig där och jobbat om inte jag kommit in, och hon jobbar ju ändå redan måndag till fredag. Så jag kände att jag bara var tvungen, och man klarar ju mer än vad man tror när man väl måste... men jag var bra slut när jag väl kom hem.
Den där eyelinern är min "go to" eyeliner. Den och MAC:s Fluidline Blacktrack. Men just den är är snabb att använda och lätt, sitter bra, flyter inte ut, tror dock inte att den är vattenfast. Den tar jag alltid till när jag vill att det ska gå fort och inte har tid att sitta och pilla,har förbrukat många genom åren. Lite mer pilligt med fluidline:en den är i gel form så man måste sitta och dutta i burken och inte kladda för mycket när man applicerar den.
Jag är väl ingen mellofantast heller, men när jag ändå sitter där så kan jag lika gärna titta, kul att se låtarna (fast det mesta är skit) och hänga med på vilken som vinner sen i finalen och så. Men jag håller med, mellanakterna är väldigt pinsamma. I år värre än någonsin. Förra året såg jag inte en enda tävling. Så det är inget måste för mig heller.
Ja du tack, jag jobbar på kryandet... men det verkar trögt ha ha. Hostar lungorna ur mig :-(

Kram till dig!

Rose Quartz Palette - Huda Beauty

Har haft en ledig dag idag. Semesterdag. Vi skulle iväg på en begravning. Min mosters man som har avlidit. Ingen som jag stått nära eller en...