01 januari 2020

Paradise Fallen - Ace Beauté

Så klart var jag tvungen att börja deceniets första dag med att göra en glittersminkning. Och så klart ska den vara lila, min absoluta favoritfärg. Lite trött och sliten idag, även fast vi inte varit på någon fest igår, bara suttit hemma i soffan, så blev det väl lite vin till maten, en Irish Coffee och så klart skumpa vid tolvslaget. Så vi har inte gjort så många knop idag. Vi gick en motionsrunda med stavar. Jag har ju fått order av doktorn att röra på min axel, så vi gick en runda.  Sen blev det faktiskt pizzamat, fast jag valde en sallad. Men ändå, orkade inte laga mat. Så, ja som vanligt har jag suttit i min källare med sminket.






Bas för skuggorna: 24 Hour Photo Finish Shadow Primer från Smashbox.
Under brynet: Grädde från Färg.
Samtliga övriga skuggor från Ace Beauté Paradise Fallen Palette.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Dusk.
I globlinjen: Eve.
Yttre vrån: Shadow.
Rörliga delen av ögonlocket: Night Sky samt glitter Purple Rain från Ztirl Cosmetics.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Purple Horseshoe från Anastasia Beverly Hills Moon Child Palette.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.
Mascara: Mega Plush Volume Express från Maybelline.




Läppstift: Melted matte-tallic Scream My Name från Too Faced.
Liptopper: Melted matte-tallic Lip Transformer Magic Metal Transformer från Too Faced.



Primer: Bare With Me Hydrating Jelly Primer från NYX Cosmetics.
Bas: Moisturizing Foundation Stick Ivory från E.l.f Cosmetics.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Mega Bronzer Light Sun från Wet n Wild.
Highlight: Purple Horseshoe från Anastasia Beverly Hills Moon Child palette.
Blush: Sin från Nars.




Go fortsättning alla!

3 kommentarer:

Lotta L sa...

God Fortsättning!
Väldigt fin lila sminkning! Idag är jag inte lika trött som igår, även om klockan inte är så mycket än. Så idag kanske jag orkar jula av. Igår sov jag stort sett hela dan, efter jobbet då. Igår satte jag min glitterliner/mascara som mascara, längst ut på fransarna. Syntes typ ingenting. I morse gnodde jag bort lacket, den ena tummen ser fortfarande blå ut, den som fick krackeleringslacket. Så jag får väl vårda dom och olja in innan jag lackar igen. Plötsligt har det blivit lite roligt med naglar.
Blir inte så mycket smink annars, jag vill ju gärna, men orkar inte. På lediga dagar är jag oftast för lat. Se om det kanske blir nåt kul till helgen!
Hoppas att det går bra på jobbet och att du inte har för långa dagar, utan kan börja lite lugnt!
Ha det gott! Kram

marinamake sa...

God fortsättnign till dig med! Åh tack, jaa jag älskar ju lila! Jag har fortfarande julen kvar. Brukar ta bort den så fort trettonhelgen har varit. Så till veckan ryker den bort. Skönt det med, man lessnar till slut. Tja en del lack stainar ju rejält. Mina naglar är orangea från allt rött lack jag använt under december. De äri ett fruktansvärt dåligt skick, skivar sig otroligt mycket och så långt ner på nageln att jag inte ens kan klippa bort allt dåligt utan att klippa mig i fingret. Torr och fnöskig. Så jäkla trist, för jag älskar nagellack och skulle vilja ha snygga välskötta naglar. Har kämpat hela mitt vuxna liv, men naglarna är en katastrof, alltid.
Kan ju inte säga att det inte blir så mycket smink för mig, ens på ledig dagar... det är ju min stora avkoppling, så det är det jag gör när jag vill lata mig. Men alla är vi olika!

Tyvärr inga kortare arbetsdagar än vanligt. Jobbar ju heltid. Men det är ok, axeln funkar, lite småvärk ibland och lite domningar i handen, men det är bara lite, så det går åt rätt håll.

Kram kram!

marinamake sa...

God fortsättnign till dig med! Åh tack, jaa jag älskar ju lila! Jag har fortfarande julen kvar. Brukar ta bort den så fort trettonhelgen har varit. Så till veckan ryker den bort. Skönt det med, man lessnar till slut. Tja en del lack stainar ju rejält. Mina naglar är orangea från allt rött lack jag använt under december. De äri ett fruktansvärt dåligt skick, skivar sig otroligt mycket och så långt ner på nageln att jag inte ens kan klippa bort allt dåligt utan att klippa mig i fingret. Torr och fnöskig. Så jäkla trist, för jag älskar nagellack och skulle vilja ha snygga välskötta naglar. Har kämpat hela mitt vuxna liv, men naglarna är en katastrof, alltid.
Kan ju inte säga att det inte blir så mycket smink för mig, ens på ledig dagar... det är ju min stora avkoppling, så det är det jag gör när jag vill lata mig. Men alla är vi olika!

Tyvärr inga kortare arbetsdagar än vanligt. Jobbar ju heltid. Men det är ok, axeln funkar, lite småvärk ibland och lite domningar i handen, men det är bara lite, så det går åt rätt håll.

Kram kram!

The Vintage Rose Palette - Give Me Glow Cosmetics

Har haft en väldigt intensiv dag på jobbet. Vi håller ju på att flytta, ska in i en större lokal i centrumet där jag jobbar. Så i flera daga...