25 januari 2020

Colourpop och Make Up Geek

Så här kommer gårdagens smink, fredag. Jag var sååå himla trött igårkväll, hann lägga upp torsdagens smink men sen så var det läggdags. Ett glas vin i soffan på fredagskvällen och man kollapsar totalt. Nåja, jag har sovit i massor och ni så sitter jag här och bara tar det lugnt på lördagsförmiddagen. Så skönt.

Vi hade en otroligt hektisk fredag... fredagar är värsta dagen. Det är alltid bara en massa strul hela tiden. Vet inte varför det ska vara på det viset. Men så är det och man är helt slut när man kommer hem. Min sambo och men mellandotter var och gjorde en synunderskning så jag fick bilskjuts hem och vi beställde pizza för att slippa laga mat när vi kom hem. Lat får man vara ibland.







Bas för skuggorna: Shadow Insurance från Too Faced.
Under brynet: Grädde från Färg.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Sweet Spot från Colourpops Uh-huh Honey Palette.
I globlinjen: Bedrock från Make Up Geek.
Yttre vrån: Concrete Jungle samt en dutt Corrupt båda från Make Up Geek.
Inre halvan av ögonlocket: Dandy samt glitter Palooza båda från Uh-huh Honey paletten.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Space Age Highlighter Solar Sailor från Kaleidos.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: Mega Plush Volume Express från Maybelline.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills. 




Retro Matte Liquid Lipcolour Silver Spoon från MAC.



Primer: Step 1 Skin Equalizer Smoothing Primer från Make Up For Ever.
Bas: Born This Way Pearl från Too Faced.
Puder: Loose Setting Powder 03 Fair från IsaDora.
Bronzer: O!Mega Bronze 104 Tan Tastic! från Marc Jacobs.
Highlighter: Space Age Highlighter Solar Sailor från Kaleidos.
Blush: Floral Blush Duo Cheek Color Bahama Bronze från BH Cosmetics.




Vi får se om jag får lust att sätta mig ner i källaren och göra en sminkning senare idag eller inte. Blir slappisdag idag.

Ha en skön lördag alla!

2 kommentarer:

Lotta L sa...

Nu har det gått lite tid igen, jag har varit som en död sill. Men äntligen är helgen gjord. Kort dag i morgon bara. Har inte blivit färdig att kommentera dina fina sminkningar, du hade en färgglad häromdagen (24:e) som jag gillade speciellt mycket. Men även den med lite rött. I fredags var jag ledig o tog en kort tur på stan. Använde min röda skugga! Tog bara på lite snabbt med fingret, ingen primer för jag trodde inte jag skulle hinna med först. Den blev lite mörkare rosa, så den såg lite röd ut....kombinerade den med nån ljusbrunaktig sak och mörkgrön eyeliner. Dottern tyckte det var fint iaf.

Nu i helgen har det inte blivit mkt smink, men igår tog jag lite glitter iaf, min Isadora Glossy Diamonds. Och röda läppar. Idag orkade jag inte nåt speciellt.

Annars är det väl som vanligt, och ja, jag är väl i klimakteriet. Är ett år äldre än dig, blir 57 i juni. Vågar inte ta hormoner o så för vi har så mycket cancer i släkten. Har inte svettningar o så, däremot har jag mer haft köldvallningar. Jobbigt det med! Mammografin gick bra förresten, så nu kan man andas ett tag till.

Hoppas det känns bra med armen/axeln nu!
Kram

marinamake sa...

Tack för komplimanger! Hm, köldvallningar har jag inte hört talas om, men det låter ju lika jobbigt det. Inte kul att frysa! Men, cancer finns ju överallt för alla i princip, har du pratat med gyn om det är så att du är i mer riskzon än andra?? Onödigt att må dåligt om man inte behöver. Men jag förstår din oro! Jag skulle inte stå ut utan hormonerna... de där svettningarna är fullständigt vidriga! Skönt att du blev okejad på mammografin i alla fall. Jag har inte varit på fler år fastän jag borde. Har fått avboka de senaste två jag blivit kallad till för att de alltid lägger det när det inte passar med jobbet, och jag kommer mig inte för att fixa en ny tid när det skulle passa. Jag borde verkligen gå, vi har ju också haft bröstcancer i släkten. Mycket man borde...

Axeln är långt ifrån bra, nu har jag ju även problem med andra axeln. Vet inte vad som händer. Men jag jobbar ju i allafall... men har ont hela tiden.

Ha det gott! Kram!

Fêtes de Provence Palette - Nomad Cosmetics

Jobbardag idag, trots röd dag. Jag tog fram en av mina paletter från Nomad Cosmetics. Jobbade stängning så kom hem sent. I morgon ska jag fa...