28 december 2019

mera mish mash...

Och när jag ändå var i farten i eftermiddags så gjorde jag en sminkning till. Den blev också bara pannkaka. Det creasade på direkten. Skit. Jag vet inte om det berodde på att jag precis tvättat av mig sminkningen innan (tog bara bort precis runt ögonen), så jag kan ha varit lite oljig på ögonlocken av min eyemakeup remover. Eller så var det glittret, som är sånt där pressat glitter, känns lite fuktigt liksom.  Eller så var det bara skit bakom spakarna liksom... 

Dessutom blev jag galen på min eyeliner. Jag köpte ju Epic Ink liner från NYX tidigare i höstas. Alla går på om hur bra den är. Jag har varit lite splittrad i vad jag tycker. Den har en superfin spets, lätt att göra en knivskarp ände på vingen... om den inte vore så väldigt flödig, det fullständigt rinner ut vätska, och idag så mycket att jag hade en stor droppe hängande längst ut på spetsen. Då går det defenitivt inte att åstadkomma en skarp vinge, vilket syns på bilderna. Dessutom blöder den, som ett läppstift, flyter ut i mina små tunna fina linjer, så att vingen blir liksom taggig. Hur snyggt är det?? Det där med att den är så flödig kan ju bara var mitt ex som är ett måndagsex, vet inte... 




Ja ni ser ju... creasat... :-(



Bas för skuggorna: Lock-It Concealer Cream White Out från Kat von D.
Under brynet: Grädde från Färg.
Längs brynbenet ovan globlinjen: brun skugga från Morphes 35D Palette.
Över rörliga delen av ögonlocket: Dazzle Dust nr 53 från Barry M samt glitter från Jolies Beauty Bomb Dot Com Palette.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: techic Cosmetics Mega Glow Highlighte Palette.
Eyeliner: tja, den väldigt rinniga Epic Ink Liner från NYX Cosmetics.
Mascara: Mega Plush Volume Express från Maybelline.
Bryn: Mix & Match Eyebrow Colour 1. Dark från Viva la Diva.




Läppstift: Downtown från HM (utgången produkt).



Alla produkter i ansiktet är exakt samma som i inlägget innan. Tvättade bara av ögonen och  började om. Fejset fick vara kvar.



Så, två sminkningar efter varandra som jag inte blev särskilt nöjd med... ja ja, så kan det bara ibland.

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...