29 december 2019

Glitterlook med Ztirl Cosmetics

Så jag tänkte att jag skulle vara med i en tävling. Har ju skrivit och länkat här tidigare till ztirlcosmetics och deras biologiskt nedbrytbara glitter. Med rabattkod marinaforztirl kan ni få 20% ni skulle vilja göra en beställning. I alla fall så har hon nu en tävling på instagram där man ska göra en glittrig nyårslook eller flera, gå all in så att säga, och lägga upp den där så kan man vinna glitter från Ztirl Cosmetics för 1000 kr. Värt ett försök tänkte jag, jag som ääälskar glitter. Oh by the way... glittret är biologiskt nedbrytbart, veganskt och cruelty free. Bättre kan det ju inte bli!

Jag har inte enbart använt glitter från Ztirl eftersom jag inte hade färger så det räckte till den här looken. Hur som helst, man kan säga att jag glittrade all over. Tror aldrig jag använt så mycket glitter någonsin i en sminkning. Hade tänkt att jag skulle göra ett par looker till, en i morgon och en på nyårsafton, så myyycket glitter ett par dagar framöver.





Blurrig bild bara därför att man ser glittret bättre ;-)





Bas för skuggorna: Lock-It Concealer Cream White Out från Kat von D samt glitter glue från Too Faced.
Under brynet: Grädde från Färg.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Himmel från Färg.
I globlinjen: Ocean från Färg.
Yttre vrån: Scilla från Färg samt packat på glitter 02 Blue från Sephora ovanpå.
Mitt på ögonlocket: glitter Blue Suede Shoes från Ztirl Cosmetics.
Inre vrån: glitter Ocean Eyes från Ztirl Cosmetics.
Glitter längs globlinjen: Glitter Liner 10 Silver Sparkles från IsaDora. Har även använt detta glitter i ögonbrynen.
Under ögat: Twist Up Metallic Eye Pen 44 Golden Khaki från IsaDora med glittereyelinern Silver Sparkles också från IsaDora ovanpå.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Luna från Anastasia Beverly Hills Aurora Palette.
Eyeliner: Master Graphic från Maybelline.
Mascara: Mega Plush Volume Express från Maybelline.
Bryn: Mix & Match Eyebrow Colour 01. Dark från Viva la Diva.




Läppstift: Butter Lipstick Hunk från NYX Cosmetics med glitter Love Parade från Ztirl Cosmetics ovanpå.


Primer: Bare With Me Hydrating Jelly Primer från NYX Cosmetics.
Bas: bareMinerals foundation Fairly Light.
Puder: bareMinerals mineral veil.
Highlight: Luna från Anastasia Beverly Hills Aurora Palette.
Bronzer: Murumuru Butter Bronzer från Physicians Formula.
Blush: Shimmer Dynasti från Make Up Store samt glitter Rose Tattoo från Ztirl Cosmetics ovanpå.
Mist: Shake & Glow Luminous Setting Spray från Loreal.



Tja och det där som ser ut som skräp på kinden är alltså glitter.... svårt att fånga på bild.


Så vad säger ni? Tillräckligt glittrigt? 

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...