26 december 2019

Julsminkning nr 22

Jag trodde ju att jag kanske hade gjort min sista julsminkning för den här julen. Blev nåt annat igår ju. Men idag skulle vi idag på lite lunch hos min bror och hans familj och jag tog på mig en röd tröja och så blev det rött och grönt i sminket. Och det är ju sista dagen av julen, så rent tekniskt kan man väl säga att detta också blev en julsminkning... ;-)







Bas för skuggorna: Too Faced Shadow Insurance samt Pro Longwear Waterproof Colour Stick Ever Evergreen från MAC.
Under brynet: Grädde från Färg.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Pukey från Morphe Jaclyn Hill Palette.
I globlinjen: Enchanted från samma palett som ovan.
Över rörliga delen av ögonlocket: Draco från Linda Hallberg Cosmetics Metallic Mysteries II palette samt duttat över Lightyear från Urban Decay's Moondust palette
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Lucky Clover från Anastasia Beverly Hills Moon Child Palette.
Eyeliner: Ultra Precision Superliner från Loreal.
Mascara: Mega Plush Volume Express från Maybelline.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppenna: Waterproof Lip Liner Rouge från BH Cosmetics.
Läppstift: Rochelle från Peggy Sage.



Primer: Photo Finish Foundation Primer från Smashbox.
Bas: bareMinerals Bareskin Pure Brightening Serum Foundation Bare Shell 02.
Puder: Loose Setting Powder 03 Fair från IsaDora.
Bronzer: Milk Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: Lucky Clover från Anastasia Beverly Hills Moon Child palette.
Blush: från BH Cosmetics Glamorous Blush palette.
Mist: Makeup Fixer från Ofra Cosmetics.



Men nu så, tror jag nog på riktigt att det är slut på rödgrönguldiga sminkningar för i år. Nu slår vi in på nyårslooker i stället tycker jag.

Inga kommentarer:

Monteverde Cloud Forest Palette - Nomad Cosmetics

Så här kommer look nummer två med Montverde paletten. Har ju gjort en video för kanalen, two looks one palettevideo. Det var på vippen att j...