20 augusti 2019

Ofra Cosmetics Francesca Tolot Infinite Palette

Så har vi haft vårt första morgonmöte för säsongen på jobbet. Något vi har varannan tisdag men haft uppehåll med över sommaren. Då börjar vi en timme före öppning och för mig innebär det att jag måste kliva upp någon gång mellan fem och halvsex på morgonen. I hate it! Dessutom jobbar jag till sju på kvällen och kommer hem kvart i nio. Vidrigt lång dag med andra ord. Min stora ångestdag var fjortonde dag alltså. Jag är INTE en morgonmänniska och ångesten kryper i hela mig bara av vetskapen att jag måste kliva upp så tidigt. 

Nåja... man får vara en vuxen människa och bita ihop. Jag lyckades ändå få till en ordentlig sminkning på morgonen, med många färger och lite pillande och petande.




Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion, Aqua Matic I-30 (grön) från Make Up från Make Up For Ever, Eyeshadow Stick Spotlight (rosa) från Viva la Diva samt penna Metallic Sea från Make Up Store.
Under brynet: m/s Vanilla från Make Up Store.
Samtliga övriga skuggor från Ofra Cosmetics Francesca Tolot Infinite palette.
Vitruvian
Tempest
Venus
Chartreuse
10K (highligh i inre vrån samt under brynets högsta punkt)
Eyeliner: Ultra Precision Superliner Black från Loreal.
Mascara: Hypnose från Lancome.
Bryn: 24 Hour Super Brow Pomade Medium Brown från Kat von D.







Color Riche 135 Dahlia Insolent från Loreal.



Primer: Hangover Replenishing Face Primer från Too Faced.
Bas: Infallible 24H Stay Fresh Foundation 120 Vanilla från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: O!Mega Bronze 104 Tan-Tastic! från Marc Jacobs.
Highlighter: Ofra Cosmetics Nikkie Tutorials collab Highlighter Cloud 9.
Blush: från BH Cosmetics Special Occation Palette.




Så självklart i skrivandes stund är jag rätt så grusig under ögonlocken och behöver krypa i säng. Pronto!

Natti natti!

2 kommentarer:

Lotta L sa...

Låter gräsligt med så långa dagar! Att du ändå orkar och kan sminka dig fint på morgonen! Nu börjar allvaret här med, skolan har börjat. Vilket innebär att jag och dottern ska samsas en del morgnar i badrummet. Har insett att jag nog måste gå upp innan halv sex, typ tjugo över fem om jag ska hinna. Jag är trött, seg och långsam tidiga morgnar.

marinamake sa...

Jaa du jag är verkligen såå trött på mina dagar... skulle göra vad som helst för att få ett vanligt åtta-fem jobb. Inte blir det ju bättre heller av att jag har lång resväg. Spenderar nästan tre timmar om dagen bara på att transportera mig. Ha ha det där känner jag igen, min yngsta som bor med mig (17år) snor min sminkhörna i källaren varje morgon och så står vi där och tjafsar vem som ska sitta där. Jag hävdar att platsen är min :-) den är anpassad efter mig så att jag ska kunna se, jag som är gammal och halvblind... ljuset och förstoringsspegel och allt det där, som hon inte behöver. Hon kan stå var som helst och ändå se, det kan inte jag. Och... det är mina grejor där. Nåja, så håller vi också på , på morgnarna. Jag är också så trött och seg. Hemskt! Men den där stunden framför spegeln är liksom min tid, enda stunden på dan där jag får göra vad jag vill, slappna av och ingen som stör ( när dottern och jag väl tjafsat klart om vem som ska sitta där).

Juvia's Place

Tröttare än tåget i morse... var tvungen att kliva upp liiite tidigare än normal för att vi skulle börja lite tidigare på jobbet. Fokusvecka...