19 juli 2019

SEMESTER!

Jag säger bara en sak: SEMESTER!

Men så klart har jag jobbat innan idag. Och innan det, en sminkning med The Tribe Palette från Juvia's Place. Lite glitter slog jag till på idag också, fredag och sista arbetsdagen.





Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene samt Lock-It Concealer Cream från Kat von D.
Under brynet: m/s Vanilla från Make Up Store.
Samtliga övriga skuggor från Juva's Place The Tribe Palette: 
Längs brynbenet: Ashanti.
I globlinjen: Tutsi.
Inre halvan av ögonlocket: Maasai samt glitter Keylime Pie från Medusas Makeup.
Yttre vrån: San.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Koro.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: The Colossal Volume Express från Maybelline.
Bryn: 24 Hour Super Brow Pomade Medium Brown från Kat von D.








Läppenna: Cosmo från Make Up Store.
Läppstift: Color Riche 132 Magnolia Irreverent från Loreal.



Primer: Hangover Replenishing Face Primer från Too Faced.
Bas: Infallible 24H Stay Fresh Foundation 120 Vanilla från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: O!Mega Bronzer Tan-Tastic! från Marc Jacobs.
Highlight: Strobe Highlighter Flash från Revolution Makeup.
Blush: Pixi Pink 936 från Sleek Makeup.
Mist: Face Mist från Make Up Store.




Jag kom hem idag till ett nystädat hus och middan på bordet. Fick ett glas vin i handen och sen var det bara till att slappna av.

Vi får se hur mycket smink det blir här de närmsta fyra veckorna. Defenitivt inte lika ofta som vanligt, men lite ska jag väl ändå lyckas med. Går ju mest osminkad när jag är ledig. Men är det regnigt och jag har inget annat för mig så är det ju sminket jag brukar sätta mig med. Vi får väl se. Annars så får ni ha det så gott, så kommer farten att öka här om fyra veckor.

Ha det gott!

2 kommentarer:

Lotta L sa...

Gillar den gröna sminkningen, och läppstiftet är såå läckert!

Jag var i stan häromdagen och köpte två små grejer. Ett läppstift från Apoliva, mörkrosa lite lagom glansigt och transparent. Samt en liten ögonskugga från Isadora, Glossy Diamonds. Har velat ha den hur länge som helst, och nu var den på extrapris. Den är ju beige! Syns inte, bara glittrar. Helt i min smak! Får se om jag glittrar i morgon måndag!

Önskar dig en riktigt härlig semester!

marinamake sa...

Har aldrig testat nåt från Apoliva,kanske borde? Glitter är bra, särskilt på en måndag!

The Amrezy Palette - Anastasia Beverly Hills

Har haft en ledig dag idag. Jag skulle följa mamma och hjälpa henne besikta bilen vid lunchtid. Vaknade tidigt så jag tänkte att jag hinner ...