21 juli 2019

Linda Hallberg och Juvia's Place

Lite smink så här på semestern. Eller ja, egentligen är det ju bara ledig helg och semestern börjar i morgon. Men hur som helst. Min yngsta fyller 17 år idag och vi har haft lite kalasande här hemma. Så klart ville jag sätta på fejset innan.

Det har blivit väldigt mycket gröna looker på sistone. Mina val av färger i sminket hänger i princip alltid ihop med vad jag har för färg på kläderna eftersom jag är en total matchningsnörd. Och jaa, jag har väl haft mycket med blommigt gulgrönt antar jag.




Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene.
Under brynet: m/s Vanilla från Make Up Store.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Phantom från Linda Hallberg Cosmetics Spectral Palette.
Inre vrån: Faint från Spectral Paletten.
Mitt på locket: Oromo från The Tribe Palette från Juvia's Place.
Yttre vrån: San från The Tribe paletten.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Strobe Highlighter Flash från Revolution Makeup.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: The Colossal Volume Express från Maybelline.
Bryn: 24 Hour Super Brow Pomade Medium Brown från Kat von D.








Hur många kommer ihåg Juicy Tubes från Lancome? Så hypade. Alla hade dem, inklusive jag. Uppenbarligen har jag fortfarande kvar dem... törs inte ens tänka på hur gamla de är. Början av nittiotalet?? Nåja, min doftar fortfarande gott och det är inte mycket kvar i tuben.

Juicy Tubes Pop Ultra Shiny Cooling Lip Gloss står det på tuben, namnet på själva färgen är bortslitet.


Primer: Infallible Mattifying Base från Loreal.
Bas: Infallible 24H Stay Fresh Foundation 120 Vanilla från Loreal.
Under ögonen: Photo Op Under Eye Brightener från Smashbox.
Bronzer: O!Mega Bronzer Tan-Tastic! från Marc Jacobs.
Highlight: Strobe Highlighter Flash från Revolution Makeup.
Blush: Summertime Blush från technic Cosmetics samt Just A Wisp Mineralize Blush från MAC som en topper.
Mist: Face Mist från Make Up Store.




Så min gröna födelsedagssminkning. Tja inte min, men dotterns... födelsedag alltså.

2 kommentarer:

Lotta L sa...

Grönt ÄR fint! I dag hade jag en grön eyeliner, fast den var så mörk så det syntes inte. Och ja, jag hade min nya glittriga skugga! Fast jag borde haft primer under. Men jag glittrade ändå hela dagen, fick ingen kommentar om det dock, så det syntes kanske inte så mycket. Eller så var det ingen som gillade det. Strunt samma, jag tänker glittra hela helgen, för det är ju jobbehelg.
Juicytubes kommer jag ihåg, men har faktiskt aldrig haft själv!
Och ett försenat Grattis till din dotter!

marinamake sa...

Jaa men grönt är ju härligt! Va härligt att du använde din nya glittriga skugga. Säkert nån som gillade, men folk är ju dåliga på att säga saker ibland. Om du vill hitta en billig men bra primer så har Lumene en som är absolut värt det. Dryg hundring. Funkar jättebra. Så klart var det nån som gillade!Framför mer glitter åt folket!

The Laila 2 Palette - Blush Tribe

Dags att spela in veckans Throwback Thursday video. Den här veckan fick det bli en gammal palett från Blush Tribe. Blush Tribe existerar int...