18 juli 2019

NYX Off Tropic Hasta la Vista

Lite turkost idag. Måste ju så klart matcha min topp. Gillade hur det blev och fick komplimanger på jobbet idag. Har använt en av Off Tropic paletterna från NYX. Skaffade båda de paletterna någon gång i senvintras och de är ju superfina, med bra kvalité på skuggorna. NYX är ett riktigt bra budgetmärke.




Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene samt Lock-It Concealer Cream White Out från Kat von D.
Under brynet: m/s Vanilla från Make Up Store.
Samtliga övriga skuggor från: NYX Off Tropic Hasta La Vista Palette.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Amethyst från Kat von D's Alchemist palette.
Eyeliner: Ultra Precision Superliner Black från Loreal.
Mascara: the Colossal Volume Express från Maybelline.
Bryn: 24 Hour Super Brow Pomade Medium Brown från Kat von D.







Läppenna: Waterproof Lip Liner Brazen från BH Cosmetics.
Läppstift: BC Maxi Lipstick inget namn på färgen. Detta är ett typ 20 kronors läppstift från Dollar Store har ingen aning vad det är för märke. Men det har suttit superbra hela dagen.




Primer: Photo Finish Primerizer från Smashbox.
Bas: Infallible 24H Stay Fresh Foundation 120 Vanilla från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: O!Mega Bronze Tan-Tastic! från Marc Jacobs.
Highlight: Crystalline Glow Prismatic Pearl från bareMinerals.
Blush: från BH Cosmetics Glamorous Blush Palette.
Mist: Makeup Fixer från Ofra Cosmetics.



Jaha hörrni, behöver jag säga att jag har en arbetsdag kvar. Sju timmar för att vara exakt, om jag räknar bort lunchen. Egentligen är det nu det är som bäst, en dag kvar... ALLT det göttiga framför sig. Kan ju inte bli bättre.

2 kommentarer:

Lotta L sa...

Superfint! Läckra färger, förstår du fick komplimanger!
Jag blir inspirerad, fast jag brukar inte ha tid/ork på morgonen.

marinamake sa...

Tack! Näe, det är nog inte många som lägger en timme, en och en halv på sminket varje morgon. Jag är väl lite galen ;-)

Saints Angels Sinners

I går dök det äntligen upp ett paket som jag väntat på i över en månad. Jag vet inte vad tullen håller på med... Men hur som helst så är det...