28 juli 2019

Mera Paulina's - Blush Tribe

Idag har vi varit lite lata och trötta här hemma. Vi har jobbat som galningar den senaste veckan. Jag i trädgården och gubben med snickerijobb i vårt gästutrymme som finns i garaget. Det ska bli ett rum till min yngsta därute så att hon kan bo där och det är mycket jobb som ska göras. Allt var väääldigt gammalt och mögigt, byggt tidigt 70-tal och mentaliteten var "man tager vad man haver". Så gubben har rivit ut rubb och stubb, bara betongplattan och ytterpanelen som finns kvar. Börja om från början. Men idag blev det inte så mycket jobb, ibland är man trött. Lite småpetande här och där bara. Så vi duschade och gjorde oss redo för middag ganska tidigt. Det innebär att jag sitter ner och sminkar mig, och gubben fixar mat. Perfekt fördelning! 

Oh well.. jag va ju tvungen att fortsätta att testa Paulina Paletten idag igen. Den är så otroligt läcker. Fick bli helt i lila idag. Har kvar att testa de gröna skuggorna i paletten. 




Bas för skuggorna: Lock-It Concealer Creme White Out från Kat von D.
Under brynet: Vanilla från Make Up Store.
Samtliga övriga skuggor från the Paulina Palette från Blush Tribe:
Angel
Paulina
Salma
Aubergine
Thingeling
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Vivid Baked Highlighter Peach Lights från Makeup Revolution.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC
Mascara: The Colossal Volume Express från Maybelline.
Bryn: 24 Hour Super Brow Pomade Medium Brown från Kat von D.








Amore Mattalics Lip Creme 07 Automattic Touch från Milani.




Primer: First Light Primer Filter från Becca Cosmetics.
Ingen foundation i dag heller... mitt nya liv :-)
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: Vivid Baked Highlighter Peach Lights från Make Up Revolution.
Blush: från BH Cosmetics Glamorous Blush Palette.




I morgon väntas svalare väder igen. Jag har ju inga problem med den här värmen, snarare så att jag gillar att slita och jobba ute och bli rejält svettig och få lite färg. Sååå himla skönt att ta en dusch sen Så nåt svalare väder vill jag inte ha... tack så mycket. Det enda som känns bra med lite regn är att jag kan rättfärdiga mig själv med att sitta i källaren och göra en sminkning. Man behöver liksom inte ha dåligt samvete för att man sitter i källren när solen skiner ;-)

2 kommentarer:

Lotta sa...

Vilken händig gubbe du har! Verkar vara en som får saker gjorda med, till skillnad mot min. Kul han gillar att laga mat med, tycker den fördelningen var perfekt!
Och den lila färgen var to die for, såå härlig! Väldigt snyggt med det rosa till, borde testa nåt liknande.

marinamake sa...

Ja du, är så glad att jag träffat honom. Han är väldigt händig med i princip allt och gillar att hålla på med diverse. God mat lagar han med, kanske inte alltid så bra för figuren ;-)

Ja visst är lila och rosa en härlig kombo, älskar't, det måste du testa!

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...