10 juli 2019

Juvia's Place

Gårdagens smink. Ligger hela tiden en dag efter. Inte för att det spelar någon roll. Nåja. Mera Juvia's kommer här, har använt fyra av paletterna. Jag får väl snart ta och använda nåt annat av mina grejor, börjar ju bli tjatigt kanske. Men de är helt fantastiska och jag har inte ens testat hälften av färgerna ännu. 




Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.
Så har jag gått lös på fyra av mina nya paletter från Juvia's Place.
The Warrior: Ahosi.
The Zulu: ljusgrön skugga (inget namn).
The Zaharan II: Turkos skugga (inget namn).
The Tribe: San.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: gröna delen av MAC's Mineralized Skinfinish Barely Dressed.
Eyeliner: Fluidline Blackrack från MAC samt i underkant av vingen Heavy Metal Glitterliner Amp från Urban Decay.
Mascara: the Colossal Volume Express från Maybelline.
Bryn: 24 Hour Super Brow Pomade Medium Brown från Kat von D.







Läppenna: The Lip Pencil 504 från 3Ina.
Läppstift: Color Riche 135 Dahlia Isolent från Loreal.



Primer: High-Adherence Silicone Primer från The Ordinary.
Bas: Pure Brightening Serum Foundation Bare Shell 02 från bareMinerals.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Earthpowder nr 52 från Nouba.
Highlight: Highlighter Rose Gold från Kicks.
Blush: Illuminating Blush Poppy Pink från Kicks.




Annars så pågår nu nedräkning till semestern. Gubben jobbar sista dan i morgon. Men jag får gneta på nästa vecka också, plus har jobbar helg som väntar nu i helgen också. I skrivandes stund har jag sju arbetsdagar kvar. Känns som 700...

2 kommentarer:

Lotta L sa...

Härliga färger det också!
Ja visst känns sista jobbveckan seg! Jag har jobbat en vecka nu (helg också) men det har gått bra, faktiskt. Ingen ångest konstigt nog. Men jag har varit dödstrött och haft jätteont i ryggen varje kväll.

marinamake sa...

Tack! Jaa det känns som det aldrig tar slut. Ingen ångest... kanske betyder att du trivs på jobbet?? Ont i ryggen har jag ofta problem med också. Kan nästan inte göra något utan att bli helt ledbruten. Det känns att man står hela dagarna, men samtidigt säger dom ju att det är bättre med ett stående jobb än ett sittande.

Dark Fantsy Palette - Beauty Bay

Okej, så i morse tänkte jag att det behövdes lite glitter. Det är fredag för det första och första dagen i den nya butiken. Stort, modernt, ...