10 juli 2019

Inte så bra sminkning... med Juvia's

Om man säger så här: alla dagar är inte bra sminkdagar. Blev inte nöjd alls med detta. Färgkombo som jag inte alls känt mig bekväm i, blev inte snyggt gjort och jag har sovit dåligt så skinn och rynkor hänger mer än vanligt. Blää, hade ju absolut inte tid att göra om, så det var bara att låtsat som om det regnade och gå till jobbet ändå.




Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene samt Lock-It Concealer Cream White Out från Kat von D.
Under brynet: m/s Vanilla från Make Up Store.
Samtliga övriga skuggor från Juvia's Place The Tribe palette:
Längs brynbenet ovan globlinjen: Maasai.
I globlinjen: Oromo.
Mitt på locket: Kuria.
Yttre och inre vrån: San.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Koro.
Kajal: Likeable Mood Crayon från Linda Hallberg Cosmetics.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Bryn: 24 Hour Super Brow Pomade Medium Brown från Kat von D.






Orange är verkligen inte en läppfärg jag känner mig bekväm i. Jag kan ha svarta läppar, gröna, blå... helt okej. Men orange... då kryper det i hela mig. Men ibland får jag för mig att jag ska testa ändå. Det bidrog ju inte till att det kändes bättre, när jag nu redan var missnöjd med ögonen. Hej och hå...



Läppstift: nr 14 från Nouba.



Primer: Infinity Glass från Linda Hallberg Cosmetics.
Bas: Infallible 24H Stay Fresh Foundation 120 Vanilla från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: från Make Up Revolutions Ultra Blush Palette Golden Sugar.
Highlight: Roger! Darling, från Ciaté's Jessica Rabbit Collection.
Blush: Blushon Bubble nr 47 från Nouba.




Så bättre lycka i morgon... ;-)

2 kommentarer:

Lotta L sa...

Jag gillar färgerna! Och tycker visst du ser fin ut i orange läppstift! Det är nog bara du själv som tycker annorlunda. Brukar man inte ha en viss färg kan man ju känna sig lite obekväm. Så är det för mig iaf.

marinamake sa...

Ja jag vet inte, men jag känner mig blek i hela sminkningen. Som om färgerna får mig att se blekare ut än vad jag faktiskt är. Så jag tror det är därför. Men jag gillar ju samtidigt att prova sånt som jag egentligen inte alltid gillar. Bara som omväxling...

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...