28 juni 2019

The Zulu palette - Juvia's Place

Så igår, efter lite strul med leveransen, fick jag äntligen mitt paket från Juvia's Place. Jag har räknat varenda minut sedan jag beställde. Faktum är att jag väntar på ett paket till. Bara några dagar efter den första beställningen var det rea, och jag beställde tre paletter till. Så, väntar på ett till paket som sagt.

Detta är skuggor från the Zulu palette. Såå många fina att jag inte visste i vilken ände jag skulle börja i morse när jag skulle sminka mig. Men, jag hade lila på naglarna, så lite lila fick det bli. Helt fantastisk palett.




The Zulu
The Masquerade
The Tribe


I'm in makeup heaven!




Bas för skuggorna: Lock-It Concealer Cream White Out från Kat von D.
Under brynet: m/s Vanilla från Make Up Store.
Samtliga övriga skuggor: från the Zulu Palette från Juvia's.
Dutt i yttre vrån: Carbon från MAC.
Glitter över den gröna skuggan: Neon Green från Make Up Store.
Highlight i inre vrån: Crystalline Glow Highlighter Stick Prismatic Pearl från bareMinerals.
Eyeliner: Superliner Ultra Precision Black från Loreal.
Mascara: the Colossal Volume Express från Maybelline.
Bryn: 24Hour Super Brow Pomade Medium Brown från Kat von D.







Amore Mattallics Lip Cream 08 Raving Matte från Milani.



Primer: Smashbox Photo Finish Foundation Primer.
Bas: Infallible 24H Stay Fresh Foundation 120 Vanilla från Loreal.
Puder: köpte nytt puder, mitt vanliga från Isadora som jag alltid använder som mitt slit och slängpuder. Men, råkade köpa fel färg. Till och med köpte jag två, för att dottern skulle få den ena, eftersom hon ständigt använder mitt. Definitivt fel fel färg till henne med. Alldeles för mörkt. Nu hade jag som tur är två vita puder som bara ligger, för de är alldeles för vita. Har fått dem i mina Glossyboxar (som jag nu avslutat prenumerationen på). Så jag har blandat ihop dessa två och då fick jag till en ganska perfekt nyans faktiskt. Så jaa, pudret är bla från IsaDora Perfect Loose Powder och den andra är Luna by Luna eller nåt sånt tror jag att det heter.
Bronzer: Milk Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: Crystalline Glow Highlighter Stick Prismatic Pearl från bareMinerals.
Blush: från BH Cosmetics Glamorous Blush palette.
Mist: Makeup Fixer från Ofra Cosmetics.



Well, jag har jobbarhelg, så imorgonbitt bli det nya dåd med någon av paletterna!

Natti!

2 kommentarer:

Lotta L sa...

Härliga färger! Och vilken julafton det blir när man får sina paket!
Jobbigt med pudret, så typiskt liksom när du dessutom köper två! Tur du hade ljusare hemma att blanda med!

marinamake sa...

Ja visst är dom härliga, och helt fantastisk formula, älskar dem! Älskar att få såna här paket, verkligen julafton varje gång. Har ett till på gång, hoppas det kommer snart! Ja du, pudret har jag nu suttit och blandad ihop med en massa ljusa andra puder jag hade, så nu ska jag portionera upp dom i de tomma burkarna. Har man inte jobb så skaffar man sig ;-)

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...