03 juni 2019

Söndag med grönt och gult

Så var det äntligen ledig måndag. Kom hem igårkväll och var så trött att jag knappt orkade sitta upprätt vid matbordet. Hade sovit lite dåligt natten innan. Men det var ju skönt att veta att man är ledig som idag då. Jag försökte lägga upp gårdagens smink igårkväll, men bilderna vägrade ladda upp så det gick inte. Men, idag gick det bättre.

Var inte så nöjd med denna sminkning. Känns murrig och kladdig. Men men... här är den ändå.




Bas för skuggorna: Shadow Insurance från Too Faced.
Under brynet: Coconut Shake från Loreal.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Succubus från Kat von D's Shade & Light Palette.
I globlinjen: Sytry från samma palett som ovan.
Inre halvan av ögonlocket: c/s Gravity från Make Up Store.
Yttre halvan av ögonlocket: grön skugga från BH Cosmetics Wild&Free Baked Eyeshadow Palette.
Eyeliner: Fluidline Dark Envy från MAC.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Emerlad från Kat von D's Alchemist palette.
Mascara: The Colossal Volume Express från Maybelline.
Bryn: 24 Hour Super Brow Pomade Medium Brown från Kat von D.






Läppenna: 27 Zinfandel från IsaDora.
Läppstift: Color Riche 287 Sparkling A Methyst från Loreal.



Primer: Photo Finish Primerizer från Smashbox.
Bas: Matte Foundation Milk från Make Up Store.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Milk Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: Baked Blusher Glam Shic från Kicks.
Blush: Rose Diable från Bourjois.



Hade hoppats på att jag skulle kunna vara ute i trädgården och hålla på lite idag, men det blåser och småregnar så jag känner mig inte så sugen på det. Då tänkte jag att jag kanske borde baka lite bullar... men, har inte alla ingredienser hemma tror jag och ingen bil så jag kan inte åka och handla. Tar för låg tid att gå, då har jag tappat lusten när jag kommer hem. Joggingrunda? Hmm vi får se...

Sminkning kanske...??

Inga kommentarer:

The Smoky Palette - Beauty Bay

Så här kommer fredagens look. Jag jobbade sent, stängning i butiken. Det var ju fredag så jag slog till på lite glitter i looken.  En ny pal...