22 maj 2019

Mauve Me and more... - Viva la Diva

Jag var sååå trött i morse. Hade sovit ganska bra, i sju timmar nästan. Men det hjälper inte. Jag är trött nästan jämt. Så jag var så himla oinspirerad. Men så fick jag för mig att ta fram min Mauve Me and more palett från Viva la Diva. En riktig budgetpalett, men faktiskt värd pengen. Tror inte den finns i sortimentet längre. Många "mauve" färger, mycket dragning åt lila. Passar mig med andra ord.




Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.
Under brynet: Coconut Shake från Loreal.
Yttre vrån: m/s Dramatic från Make Up Store.
Samtliga övriga skuggor från Viva la Divas Mauve Me and more palette:
Längs brynbenet ovan globlinjen: Caress.
I globlinjen: Move.
Över rörliga delen av ögonlocket: Attract.
Under ögat: Succed.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Get Gorgeous Highlighting Powder från technic.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: the Colossal Volume Express Mascara från Maybelline.
Bryn: 24 Hour Super Brow Pomade Medium Brown från Kat von D.






Sweet Kiss Liquid Lip Color från Nouba, tappat numret på denna, mauve fägad i hylsan men smälter väldigt väl in i läppfärgen. I allafall min natuliga läppfärg.



Primer: Photo Finish Primerizer från Smashbox.
Under ögat: Photo Op Under Eye Brightener från Smashbox.
Bas: Youthful Glow Foundation Beige 000 från Yves Rocher.
Puder: Lock-It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Bronzer: Mega Bronzer Light Sun från Wet n Wild.
Highlight: Get Gorgeous Highlight Powder från technic.
Blush: Sin från Nars.




Värmen i butiken knäcker mig fullständigt. När jag sätter mig på tåget och ska åka hem så är jag så trött att jag mår illa och knappt kan hålla mig vaken. Vi har nog snart närmre 30 grader i butiken, och då är det ändå inte riktig sommarvärme ute ännu. Ser inte fram emot sommaren ur den synvinkeln.. det är mördande...

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...