03 april 2019

Zone - Make Up Store

Jaha, näemen jag var väl lite stressad igår morse när jag skulle fota sminket. Fota är det sista jag gör innan jag går hemifrån på morgonen. Och igår var vi lite sena jag och dottern. Vi har ju inte skjuts till tåget längre sedan gubben börjat jobba, han drar iväg vid halvsju varje morgon till sitt nya jobb. Jag bor ju på landet så det är inte så att tåg och bussar går särskilt ofta, missar man en så dröjer det innan nästa kommer och man kommer garanterat ganska mycket för sent till jobbet. Så, vi rusade iväg och fick gå det snabbaste vi kunde för att hinna i tid. Kom till perrongen med två minuters marginal.  Så, jaa jag missade att fota helhetsbilderna. Upptäckte det nu ikväll när jag skulle gå igenom bilderna. 

Lite trist för det är ändå på helhetsbilden man får en uppfattning om hur det ser ut liksom, tycker jag. Men ja ja... ni får hålla till godo.




Bas för skuggorna: Too Faced Shadow Insurance samt i inre halvan av ögonlocket Crayon Avoir Flash från Linda Hallberg Cosmetics.
Under brynet: Matt Lin från Meet Matt(e) Trimony palette från the Balm.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Matt Rossi från samma palett som ovan.
I globlinjen: Matt Reed från samma palett som ovan.
Yttre vrån: Matt Ahmed från samma palett som ovan.
Inre halvan av ögonlocket: m/s Zone från Make Up Store.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Emerald från Kat von D's Alchemist palette.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: the Colossal Volume Express från Maybelline.
Bryn: 24 Hour Super Brow Pomade Medium Brown från Kat von D.




Tja och i ansiktet hade jag då, som inte kom med på bild, följande:

Primer: Nude Magique Blur Cream från Loreal.
Bas: Moisturizing Foundation Stick Ivory från E.l.f Cosmetics.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Couleurs Nature Duo Poudre Soleil 01 Hále lèger från Yves Rocher.
Highlight: Emerald från Kat von D's Alchemist palett.
Blush: Blushon Bubble nr 48 från Nouba.





Läppglans: Lip Gloss Billet Doux från HM.


Inga kommentarer:

The Oceanic Palette - Ace Beauté

Så har helgen kommit och gått igen. Det går alltid alldeles för fort. I går blev inget smink för mig. Jag och mamma var ute i trädgården hel...