03 april 2019

Lolita palette - Kat von D

Lite lugnare morgon i morse... kunde gå i god tid till tåget, och, jag glömde inte att fota det jag brukar ;-), helhetsbilden. Tog fram en av mina nyare paletter, Lolita paletten från Kat von D. Jag tycker den är otroligt fin, men efter att ha använt den några gånger tycker jag faktiskt att den är lite svår att använda. Det blir lätt flammigt och skuggorna är mörkare än vad man tror. De ser ljusa ut i paletten, men blir mörkare på ögonlocket. Varje gång jag använt den så flyter det ihop och ser ut som en enda mörk skugga. 




Bas för skuggorna: Urban Decay Eyshadow Primer Potion.
Under brynet: Coconut Shake från Loreal.
Samtliga övriga skuggor från Kat von D's Lolita palette:
Längs brynbenet ovan globlinjen: Recuerdos.
Inre halvan av ögonlocket: Hermosura samt pressat på Moonwake från Linda Hallberg Cosmetics Enchanted Secrets palett.
Yttre vrån: Eterno.
Highlight i inre vrån: från Make Up Revolutions Sugar & Spice palette.
Eyeliner: Liquid Eye Liner Jet Black från Kicks.
Mascara: Upward Lash Mascara från MAC.
Bryn: 24 Hour Super Brow Pomade Medium Brown från Kat von D.





Läppglans: Gloss Glacé 3-D Mirror Shine 26 Iridescent Glow från IsaDora.



Primer: CC Color Correcting & Blurring Primer från Lumene.
Bas: Nude Sensation Fluid Foundation 10 Nude Porcelain från IsaDora.
Puder: Infinity Filter från Linda Hallbergs Cosmetics.
Bronzer: Mega Bronzer Light Sun från Wet n Wild.
Highlight och rouge: från Make Up Revolutions Sugar & Spice palette.



Vissa dagar ska man vara glad att man inte vet vad som väntar. Jobbet tänker jag på. Har haft en otroligt hektiskt dag. Man far runt som en skållad råtta hit och dit försöker hjälpa den ena efter den andra... plötsligt var klockan tre och jag hade inte ätit lunch ännu och jag skulle ju sluta fem. Så det blev lite konstig fördelning av dagen och jag var väldigt glad att få gå hem så tidigt. Det gör jag ju aldrig annars. Det är en dag var fjortonde dag som det händer. Och nu sken solen och allt när jag väntade på bussen, så himla skönt.

I morgon väntar ledig dag, så härligt!

Inga kommentarer:

The VIP Exclusive Palette - Arttitude Cosmetics

Idag skulle jag iväg och fixa ett nytt pass. Så jag passade på att filma min Throwback Thursday. Har använt Arttitude Cosmetics VIP Exclusiv...