20 februari 2019

Pretty Punk - MAC

I samband med Black Friday köpte jag MAC's Pretty Punk paletten på rea. Den har blivit liggandes sedan dess. Precis som ett par andra paletter jag köpte på rean då. Julen kom emellan och jag spenderade hela december med att göra sminkningar i julfärger. Vilket denna palett ju inte har. 

I allafall, när jag nu sitter här hemma mina sista dagar av sjukskrivning och faktiskt känner mig mycket bättre så passar jag på att sitta i min lilla hörna och ägna mig åt sminket. Så skönt att sitta där och ha gott om tid och pilla och fundera lääänge på vad man ska hitta på för något.

Ni får strunta i hur mina lösfransar ser ut... jag suuuger på att fästa dem. Plus att jag har inga som är av någe vidare kvalité. Billiga med stel kant, svåra att fästa. Så dessa sitter lite hipp som happ. Men jag tänkte att jag ändå skulle passa på att använda. Mest för att få öva lite och för att looken blir ju lite coolare med lösfransar, och för att jag aldrig annars har tid på morgnarna att sitta och försöka fästa dit dem.




Jag har använd diverse pennor i olika färger som bas under skuggorna.
Aqua Matic Waterproof Glide On Eye Shadow I-30 från Make Up For Ever (limegrön), Pro Longwear Waterproof Colour Stick Ever Evergreen från MAC (mörk grön) samt under ögat Color Riche Eye Color Pencil 11 Lovely Lilas från Loreal under ögat.
Under brynet: Vanilla från MAC.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Copperplate från MAC.
Samtliga övriga skuggor från MAC's  Pretty Punk palette:
Inre halvan av ögonlocket: Ripped Tee.
Yttre halvan av ögonlocket: Denim Genes samt en dutt Game Player.
Under ögat: X-Punk samt Anarchista.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Pretty Punk'd.
Eyeliner: Eyeliner Gel 87 från Inglot.
Bryn: 24 Hour Super Brow Pomade Medium Brown från Kat von D.
Har använt samma eyeliner gel som ovan på undre fransraden.







Läppstift: Liquified Metallic Matte Lipstick The Real Teal från Too Faced.



Primer: Mineral Infused Face Primer från E.l.f Cosmetics.
Bas: Clinique's Even Better Foundation 24 Linen.
Puder: Infinity Filter från Linda Hallberg Cosmetics.
Bronzer: Bombshell Bronze Diva från BH Cosmetics.
Highlight: Barekissed Illuminatior Monaco från Sleek Makeup.
Blush: från BH Cosmetics Glamorous Blush palette.




De va de hele!

Vi få se hur det bli i morgon, sista dagen innan jag börjar jobba i helgen, om jag sätter mig framför spegeln igen.

Inga kommentarer:

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...