30 januari 2019

Grönt med Make Up Geek

Jaha hörrni, jag vet inte, men jag blir bara mer och mer less på hur mina ögon ser ut. Ja, jag är ju inte tjugo längre, men jag tycker att jag har problem med mycket lös hängande hud och otroligt mycket rynk runt ögonen. Så trött på att det ser ut som det gör, ser trött ut. Det är jag ju i och för sig, men man vill ju inte understryka det hela. Om jag hade pengar på banken skulle jag lätt göra en ögonlockskirurgi.

Nåja...




Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene.
Under brynet: Coconut Shake från Loreal.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Beaver från Make Up Store.
I globlinjen: Cocoa Bear från Make Up Geek
Över rörliga delen av ögonlocket: Secret Garden från Make Up Geek.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: I´m Peachless från Make Up Geek.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: Aqua Smokey Lash Mascara från Make Up For Ever.
Bryn: 24 Hour Super Brow Medium Brown från Kat von D.




Läppglans: Glam Shine 201 från Loreal.




Primer: CC Color Correctin & Blurring Primer från Lumene.
Bas: Infallible 24H Fresh Foundation 015 Porcelaine från Loreal.
Puder: Infinity Filter från Linda Hallberg Cosmetics.
Bronzer: Murumuru Butter Bronzer från Physicians Formula.
Blush: Candy Cane Pink från Loreal.
Highlight: Gammaray från Kat von D's Metal Crush palette.




I allfall fick vi anledning att fira här hemma ikväll. Min gubbe har ju gått arbetslös i gott och väl ett år, ett och ett halvt. Och idag fick han äntligen ett jobb. Han ska nu först gå en 13 veckors bussförarutbildning och sen väntar jobb som bussförare i Uppsalas gröna innerstadsbussar. Vi har firat med lite bubbel här ikväll. Såå skönt!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Jättegrattis till mannens jobb! Så härligt.
Och ha det riktigt kul nu i Köpenhamn! Jag hoppas få se bilder på både smink och klänning sen?

marinamake sa...

Åh tack, ja det var verkligen i elfte timmen, han har bara 60 dagar kvar av akassan. Kommer räcka precis. Ja tack, i skrivande stund har jag ju kommit hem igen. Blev tyvärr inte så mycket bilder på smink och annat, det var totalt kaos och vi fick tyvärr typ ingen tid att göra oss i ordning. Jag stod med tre andra i ett pyttelitet enmanshotellrum, mörkt, med en spegel i ena handen och penseln i andra och på måfå smackade på lite färg som skulle matcha klänningen. När man äntligen skulle på fest, så blev sminket typ det sämsta jag gjort någonsin för att vi var så stressade och hade typ ingen tid alls på oss att fixa. Typiskt. Ska se om jag kan hitta en bild där det syns lite kanske.

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...