13 november 2018

Gult e fint inte fult

Lite gult blev det idag. Har lite svårt att hitta på olika kombos med gult, som dessutom funkar på jobbet (inte för att jag brukar bekymra mig över det egentligen). Det blir lätt att jag tar till brunt eller svart. Så också idag.




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Lock-It Concealer Cream White Out från Kat von D.
Skuggor från Kat von D's Shade & Light Palette:
Laetus
Succubus
Sytry
Shax
Inre halvan av ögonlocket: nr 400 från Make Up For Ever.
Highlight i inre vrån: Highlighter Powder från HM.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: High Impact Mascara från Clinique.
Bryn: 24 Hour Super Brow Medium Brown från Kat von D.






Läppenna: Cranberry från Maybelline.
Läppstift: Amorous från MAC.



Primer: Mineral Infused Face Primer från E.l.f Cosmetics.
Bas: Nude Sensation Fluid Foundation 10 Nude Porcelaine från IsaDora.
Bas: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Murumuru Butter Bronzer från Physicians Formula.
Highlight: Highlight Powder från HM.
Blush: från Make Up Revolution's Sugar & Spice palette.




I morgon fyller min gubb 60. Blir inte så mycket firande i morgon, jag jobbar ju. Men jag hade tänkt att jag skulle köpa med mig lite blommor och en flaska bubbel hem så att vi kan mysa lite själva i morgonkväll. Sen blir det lite mera tillställning härhemma på lördag. Blir en hektisk lördag. Ska ju sminka en brud på morgonen och får störta hem för att ha kalas hemma sedan. Men det ska bli roligt, det var länge sedan jag gjorde en sminkning och ännu längre sedan vi hade någon form av tillställning hemma. Så det ska bli kul.


Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...