02 november 2018

Gulsvart fredag

Så var det äntligen fredag. Ledig helg. Jag kände för lite gult idag. Sminkingen blev väl sådär. Inte min bästa, men det fick duga. 




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Lock-It Concealer Cream White Out från Kat von D.
Under brynet: Latinus från Kat von D's Shade&Light palett.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Saleos från samma palett som ovan.
Yttre vrån: Shax från samma palett som ovan.
Inre halvan av ögonlocket: The Cream Eyeshadow 301 från 3Ina med glitter Starburst från BH Coastal Scents ovanpå.
Highlight i inre vrån: Helia från Anastasia Beverly Hills Aurora palett.
Eyeliner: Tatoo Liner Trooper från Kat von D.
Mascara: High Impact Mascara från Clinique.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown Anastasia Beverly Hills.






Everlasting Liquid Lipstick Witches från Kat von D.



Primer: Infinity Glass från Linda Hallberg Cosmetics.
Bas: Matte Foundation Milk från Make Up Store.
Puder: Lock-It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Bronzer: Milk Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: Helia från Anastasia Beverly Hills Aurora palett.
Blush: Lilith från Taylor Made Minerals.




Tja, det var väl så nära en halloweensminkning jag kom i år, svarta läppar. Jag hade en liten kund i dag, 4-5 år gammal med downs syndrom. Såå söt lite kille, glad och sprallig och lycklig över sina nya glasögon. Men när jag började prata med honom "frös" han och stod blickstilla och bara stirrade på mitt fejs i flera minuter. Svarta läppar, hade också mina svarta plastbågar som är kraftiga och blir mycket svart i ansiktet. Jag hoppas jag inte gav honom mardrömmar, för han blev helt tyst och bara stirrade. Lilla gubben...

På söndag ska jag faktiskt provsminka en blivande brud. En före detta kollega till mig ska gifta sig och det är hans blivande jag ska provsminka. Ska bli riktigt kul. Det var länge sedan jag sminkade någon.  Får se om hon går med på att jag lägger upp lite bilder här.

Ha en skön helg alla!

Inga kommentarer:

The Smoky Palette - Beauty Bay

Så här kommer fredagens look. Jag jobbade sent, stängning i butiken. Det var ju fredag så jag slog till på lite glitter i looken.  En ny pal...