01 november 2018

Black Macadam - Lancome

Tiiidig väckning i morse, och sååå himla trött. Nåt snabbt fick det bli. Sotning, det är snabbt. Jag skulle ju rycka in och jobba mitt pass i en annan butik idag, för de hade för lite personal idag. Det har gått jättbra. Luuugnt i butiken i jämförelse med vad jag är van. Lite för lugnt, tiden går så långsamt när det inte är full rulle. Nåja, det var kul att byta miljö för en dag och träffa (den enda för dagen) kollega från den butiken som jag ju aldrig har träffat. Så, trevligt har jag haft det, men långsamt.




Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene.
Under brynet: m/s Vanilla från Make Up Store.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Beaver från Make Up Store.
Över hela rörliga delen av locket: Ombre Magnetique Black Macadam från Lancome.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Extra Dimension Skinfinish Soft Frost från MAC.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: High Impact Mascara från Clinique.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Tja, så var jag lite stressad när jag skulle iväg i morse, sen som vanligt, så i hastigheten glömde jag att fota några helhetsbilder. Typiskt. Men jag listar ändå det jag använde i fejset.

Primer: CC Color Correcting & Blurring Primer från Lumene.
Bas: Infallible 24HR Stay Fresh Foundation 120 Vanilla från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Highlight: Extra Dimension Skinfinish Soft Frost från MAC.
Blush: Lilith från Taylor Made Minerals.




Liquified Long Wear Lipstick Chocolate Cherries från Too Faced.


Tja och som jag skrev ovan så glömde jag fota helhetsbilden, lite stressad och vimsig på morgonen. Nåja, ni har sett min nuna i flera år här nu, så det spelar väl ingen roll. Och sminket var inte heller särskilt utstickande som ni ser ovan, en vanlig stillsam sotning.


Inga kommentarer:

The Oceanic Palette - Ace Beauté

Så har helgen kommit och gått igen. Det går alltid alldeles för fort. I går blev inget smink för mig. Jag och mamma var ute i trädgården hel...