19 november 2018

Gul sminkkatastrof




Jaha, så här ser jag ut ibland på morgnarna... detta är ca 10 min efter att jag avslutat min sminkning. Jag åt frukost och tårarna rann oavbrutet. Kollade mig i spegeln när frukosten var över och såg ut som ovan. Jädra skit. Fick lappa ihop sminket hjälpligt och dra till jobbet. Hade inte tid att göra om alltihopa. Jag begriper inte varför det blir så här ibland. Så jäkla irriterande. 

Hade problem med tåriga ögon en bra bit in på förmiddagen och sen har ögonen känts grusiga och obekväma hela dan. 




Bas för skuggorna: Shadow Insurance från Too Faced.
Under brynet: Grädde från Färg Collections Chokladpalett.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Nougat från samma palett som ovan.
I globlinjen: Antracit från samma palett som ovan.
Yttre vrån: Carbon från MAC.
Highlight i inre vrån: Get Gorgeous Highlighting Powder från technic.
Eyeliner: Jet Black Liquid Eyeliner från Kicks.
Mascara: False Lashes Extreme Black från MAC.
Bryn: 24 Hour Super Brow Medium Brown från Kat von D.






Läppenna: Mood Crayon Daring Mood från Linda Hallberg Cosmetics.
Läppstift: Studded Kiss Lipstick Roxy från Kat von D.



Primer: Mineral Infused Face Primer från E.l.f Cosmetics.
Bas: Even Better 24 linen från Clinique.
Puder: Translucent Face Powder från Kicks.
Bronzer: Dream Sunglow 03 Bronze från Maybelline.
Highlight: Get Gorgeous Highlighting powder från technic.
Blush: från BH Cosmetics Glamorous Blush palette.




Vi får hoppas att mina ögon är uppför sig mera normalt i morgonbitti.

Inga kommentarer:

Dark Fantsy Palette - Beauty Bay

Okej, så i morse tänkte jag att det behövdes lite glitter. Det är fredag för det första och första dagen i den nya butiken. Stort, modernt, ...