22 november 2018

Alloy - The Color Apothecary

När jag ändå var i farten tog jag fram ytterligare ett av mina pigment från the Color Apothecary. Detta är Alloy. Ett gråaktigt pigment med lite rosalila underton. Fantastiskt fin!

Detta var min sminkning igår. Jag har släpat mig till jobbet i tre dar med känslan av att jag ska bli förkyld vilken minut som helst. Matt i kroppen, lite svidig i näsan, hostig. Men nääe det vill inte bryta ut.  Så irriterande. Well, i skrivandes stund har jag haft en ledig dag och försökt återhämta mig lite. Vi får se om jag har lyckats.




Bas för skuggorna: Neutral Eye Base från Kiko.
Under brynet samt i globlinjen och i yttre vrån: skuggor från BH Cosmetics Carli Bybel palette.
Över rörliga delen av locket: Alloy från The Color Apothecary.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: från BH Cosmetics Carli Bybel palette.
Eyeliner: Colorful Eyeliner 24HR 11 Dying for shoes från Sephora.
Mascara: False Lashes Extreme Black från MAC.
Bryn: 24 Hour Super Brow Medium Brown från Kat von D.






Som läppenna har jag använt 24/7 Glide On Eye Pencil Vice från Urban Decay.
Läppglans: Grand Illusion Liquid Lipcolor Sensory Overload från MAC.



Primer: Nude Magique Blur Cream från Loreal.
Bas: Sheer Glow Foundation Mont Blanc från Nars.
Puder: Translucent Loose Powder från Kicks.
Bronzer: Bombshell Bronze Diva från BH Cosmetics.
Blush: Make Up Revolutions Sugar and Spice palette.




De va de hele!

Inga kommentarer:

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...