23 maj 2018

Urban Decay - Full Spectrum Palette

Gårdagens smink kommer här. Jag letade fram min Full Spectrum palett från Urban Decay. Okej, så jag kan inte påstå att jag är helt lycklig över den här paletten. Jag har haft den i ganska precis ett år . Köpte den i London när jag var där med Specsavers och mina numera före detta kollegor för ett år sedan. Jag hade förgäves försökt få tag i den här paletten här hemma, men vart jag än försökte så var den slut. Limited edition, kommer inte tillbaka. Så jag var så glad att jag fick tag i den på Debenhams i London. Så, nu så finns den plötsligt att få tag i även här i Sverige har jag sett. Märkligt. Det kallar jag inte limitied edition. När saker plötsligt dyker upp ändå i butikerna, har upplevt det förut, med produkter som skall vara limited och man skyndar sig att köpa och sen finns de plötsligt ändå i sortimentet. Fult tycker jag. Det kallar jag för att luras till att köpa nåt här och nu. Oavsett. så är jag liiite besviken på den här paletten. Den har ju färger i sig helt i min smak, jag som gillar färg. Det var ju liksom det jag föll för. Och jag har nog bara använt den typ en, två gånger sedan jag köpte den för ett år sedan och inser att jag blev nog besvken redan då. I går letade jag fram den och tänkte att nu måste jag ju använda den här paletten som jag jagade ihjäl mig för att komma över. Och ja, jag blev besviken igen. Kan inte påstå att jag tycker att det är tillräckligt med ompf i i skuggorna. Åtminstone inte de jag testat. Liiite taskigt pigmenterat. Tråkigt!




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Lock-It Concealer Cream White Out från Kat von D.
Under brynet: Coconut Shake från Loreal.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Inspiration från Make Up Store.
Inre halvan av ögonlocket: Gossip från Urban Decays´s Full Spectrum palett.
Yttre vrån: Sketch från samma palett som ovan samt även Sharon från Lars Wallin.
Under ögat: Hatter och Mean från samma palett som ovan.
Kajal: Mood Crayon Calm Mood från Linda Hallberg Cosmetics.
Eyeliner: Super Colour Eyeliiner 110 från Kiko, gröna prickar under vingen gjorda av NYX Vivid Brights Eyeliner Vivid Envy.
Mascara: the Colossal Volume Express Mascara från Maybelline.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.






Läppenna och läppstift: Firebird från Urban Decay´s Gwen Stefani Collection.



Primer: Nude Magique Blur Primer från Loral.
Bas: Infallible 24HR Stay Fresh Foundation 120 Vanilla från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Butter Bronzer  från Physicians Formula.
Highlight: Extra Dimension Skinfinish Soft Frost från MAC.
Blush: Perfect Blusher 06 Pink Blossom från IsaDora.




Så nu har ni hört ´min lilla irritation över limited edition produkter. Antingen är det limited eller så är det inte... i många fall verkar det vara inte.  Irriterande!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Fin sminkning!
Håller med om att det är irriterande när dom luras på det viset. Man vill ju inte missa köpa. Köper man inte så ser man den inte igen.

Är den foundationen (låter konstigt, säger man så?) bra från Loreal? Jag behöver relativt snart köpa nytt, och har börjat ”sondera terrängen”. Eller har du tips på någon annan bra? Gärna budget. Jag har mogen, yttorr fet hy. Ja jag blir lätt glansig iaf. Kanske inte så fet som i mina unga år. (Jag blir snart 55) Just nu har jag Maybelline Matte & Poreless. Den är väl ok.

marinamake sa...

Tack! Ja det är verkligen superirriterande!

Jag tycker att Loreals och även IsaDoras foundations är absolut helt OK. Jag är lite dålig på att råda, men jag tror inte du ska nåt med olja i om du är lite fet i hyn. själv har jag torr hy men har med åldern (54) blivit lite fetare i t-zonen särskilt i pannan och när jag väljer heltäckande foundations så har de en tendens att strama i huden och jag blir rynkig när jag ler, inte snyggt och känns obehagligt. De brukar vara bra på att råda om man går till typ Sephora eller någon MAC-disk,men de är ju inte så billiga kanske. Hoppas du hittar nåt bra!

First Class Desires - OPI

Lite lack... en gammal goding från OPI. Mina naglar är bara skit just nu, eller tja det är dom ju alltid. Går av hela hela tiden. Men hej oc...