09 maj 2018

Turkost nummer tre

Det blev en till turkos sminkning. I kombo med lite grönt. I morgon har jag en ledig dag och då ryker också det turkosa nagellack jag haft på naglarna de senaste tre dagarna. De som känner mig vet ju att jag alltid försöker matcha sminket med naglarna. Därav mina turkosa sminkningarna de senaste dagarna. 

Nagellacket såg ni i inlägget innan och jag måste säga att det har suttit otroligt bra. Jag har ju alltid haft problem med att inget sitter på mina naglar, trots lackning enligt konstens alla regler. Idag är som sagt tredje dagen det sitter på och det finns inte minsta antydan till att det flagar eller är slitet. Men i morgon åker det av ändå, mest för att jag tröttnar att ha samma färg för länge.

Men nu var det ju sminket...




Bas för skuggorna: Lock-It Concealer Cream White Out från Kat von D.
Under brynet: m/s Vanilla från Make Up Store.
Längs brybenet ovan globlinjen: m/s Beaver från Make Up Store.
Inre halvan av ögonlocket: Prismatic Shadow Mermaid Sirene från NYX.
Yttre vrån: m/s Azur samt en dutt m/s Ink båda från Make Up Store.
Dutt i inre vrån: Saphyre från Kat von D´s Alchemist palette.
Eyeliner: Eyeliner Gel 87 från Inglot.
Mascara: the Colossal Volume Express Mascara från Maybelline.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.





Primer: Mineral Infused Face Primer från E.l.f Cosmetics.
Bas: Infallible 24H Stay Fresh Foundation 015 Porcelaine från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Earth Powder nr 51 från Nouba.
Highlight: Get Gorgeous från technic.
Blush: Perfect Powder Blusher 06 Pink Blossom från IsaDora.




Som sagt. ledig dag i morgon, som så många andra men är man i butikssvängen så är det ju bara en lyckträff om man råkar vara ledig en röd dag.  Vi ska träffa säljarna av huset och se om vi kan komma överens om att vi tömmer åt dem, mot att vi får komma in lite tidigare. Det är ju ett dödsbo vi köpt och det är anhöriga som ska dit och tömma. De bor runtom i Sverige och det är ju lite bökigt för dem så vi har erbjudit oss att efter att de tagit vad de vill ha så kan vi fixa resten. Vi får se hur det går.

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...