10 maj 2018

Mesigt

Jaha, det här var ju mesigt. Tänk att jag ska ha så svårt att trivas i, eller ens tycka att jag kan göra en enkel sminkning bättre än en där jag tar i ordentligt. Varför? Är jag så fartblind att jag inte kan se mig i nåt annat än rejäla färgbomber utan att tycka att jag ser både tröttare, äldre och fulare ut. Jag blir lite trött att jag aldrig kan göra en sminkning som är lite färre produkter, lite mindre färg, som går lite snabbare utan att känna att jag är ful, blek, färglös.... Men ja ja, idag blev det så här. Vi skulle iväg och träffa säljarna av huset som vi köpt för att diskutera saker och ting. Vi har ju erbjudit oss att tömma huset åt dem. De behöver bara ta vad de verkligen vill ha så fixar vi resten. Så lite överenskommelse krävdes. Så, snabb sminkning som sagt. Efteråt åkte vi hem och jag tvättade av alltihopa och vi stack ut och tog en joggingrunda. 




Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene.
Över rörliga delen av locket: Jealous Ex från Make Up Addiction Cosmetics Smoked Out Palette.
Yttre vrån: vinröd skugga från Jolie Beauty´s Royale palette.
Bryn: började göra brynen med en brynpenna från Loreal, men den funkade så fruktansvärt dåligt att jag fick fylla i med lite Dipbrow Pomade från Anastasia Beverly Hills. Blev ju bara crap av alltihopa.
Mascara: the Colossal Volume Express från Maybelline.



Bas: i.d. bareMinerals foundation Fairly Light.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Earth Powder nr 51 från Nouba.




De va de hele!

Inga kommentarer:

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...