25 maj 2018

Grönt med Acid Brights

Så var det dags för min första "riktiga" jobbarhelg på Synsam. Fredag, lördag, söndag. Länge sedan jag hade en sån jobbhelg. Har ju bara haft lördagar (varannan) mitt sista halvår på på Specsavers. Nåja, jag räknar ner varenda minut den här helgen, vill bara att den ska ta slut. För på måndag är jag ledig och då får vi äntligen nyckeln till nya huset. Äntligen!

Det är ju fredag, så det fick som vanligt bli lite glitter. Den vanan tänker jag inte frångå ;-)




Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.
Under brynet: Vanilla från Make Up Store.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Smog från Make Up Store.
Dutt i inre vrån: pigment Sugar Rush från Make Up Geek.
Samtliga övriga skuggor: från Make Up Revolutions Acid Brights palett.
Glitter över den limegröna skuggan: Neon Green från Make Up Store.
Eyeliner: Tattoo Liner Trooper från Kat von D.
Prickar under vingen: Vivid Brights Vivid Envy från NYX.
Mascara: the Colossal Volume Express från Maybelline.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.






Läppenna: Cosmo från Make Up Store.
Läppstift: Color Sensational 175 Pink Punch från Maybelline.



Primer: First Light Priming Filter från Becca Cosmetics.
Bas: Infallible Stay Fresh 24H Foundation 120 Vanilla från Loreal.
Puder: Nude Magique BB Powder från Loreal.
Bronzer: Butter Bronzer från Physicians Formula.
Highlight: Emerald från Kat von D´s Alchemist palett.
Blush: Pixie Pink från Sleek Makeup.



Dags att nana kudden, en dag närmare huset!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Vilken härlig grön! Och läppfärg med för den delen.

marinamake sa...

Tack Lotta, jag älskar neonfärger på ögonskuggor, så läckert på sommaren.

The Amrezy Palette - Anastasia Beverly Hills

Har haft en ledig dag idag. Jag skulle följa mamma och hjälpa henne besikta bilen vid lunchtid. Vaknade tidigt så jag tänkte att jag hinner ...