03 april 2018

Eyesugar Palette - Lancôme

Påsken är över men det blev ändå lite påskfärger för mig i morse. Mest för att jag kände för att göra något vårigt och jag hade en palett från Lancôme liggandes som jag ville testa. Den är som en lite karamell, full med våriga fina färger. Eyesugar Palette heter den, superfin.




Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene samt NYX Jumbo Eye Pencil Milk.
Under brynet: Creme Brulee från Wet n Wild.
Samtliga övriga skuggor: Eyesugar Palette från Lancôme.
Eyeliner: Fluidline Dark Envy från MAC.
Kajal: Mood Crayon Calm Mood från Linda Hallberg Cosmetics.
Mascara: övre fransraden In Extreme Dimension 3D Black Lash Mascara från MAC. Undre fransraden.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.







Läppenna: Firebird från Urban Decays Gwen Stefani kollektion.
Läppstift: Color Riche 135 Dahlia Insolent från Loreal.



Primer: CC Color Correctin & Blurring Primer från Lumene.
Bas: Infallible 24H Matte Foundation 10 Porcelain från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Sol de Rio Bronzig Powder från Sephora.
Highlight: Devotee från Nars True Story palett.
Blush: Outlaw från samma palett.




Kommer ni ihåg att jag berättade igår att jag var på ett litet möte. Har fått flytta fram det en gång för att jag blev magsjuk ju. Well, det var en arbetsintervju jag var på, eller egentligen så tog vi själva intervjun på telefon när jag var sjuk och igår var mest för att vi skulle få ett ansikte på varandra och skriva på papper osv.  Ville inte skriva eller säga något förrän jag har sagt upp mig på nuvarande jobb, vilket jag har gjort idag. Så jaa, mina dagar på Specsavers är räknade och om fyra veckor från idag, så övergår jag till Synsam. Fem år har jag gjort på Specsavers. Kände att det var dags för ett byte. Lite smickrande också så klart att jag inte ens sökt mig till detta själv, utan blev kontaktad av dem. Ser mycket fram emot detta men kommer så klart att sakna många underbara kollegor som jag har nu.

Och från och med idag så har jag också ändrat mitt efternamn tillbaka till mitt flicknamn. Stenberg var namnet från och med nu. Stahre är ju mitt "frånskilda" namn och det var ju många år sedan jag skilde mig, så jag kände att det var dags att ta tillbaka flicknamnet. Har velat heta samma som barnen men de är så stora nu att det inte längre känns som om det spelar någon roll.

Jaa hörrni det händer och fötter saker och ting!

Sminka lugnt!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Grattis till nya jobbet!

marinamake sa...

TACK, känns jätteskönt!

Orly - Loreal - IsaDora

Gjorde en rejäl ansträngning förra veckan och var lite "kreativ" ha ha.... Orkar knappt göra nåt med naglarna nu för tiden. Men de...