16 mars 2018

The Color Apothecary + MAC

Så var det dags att upp och hoppa och ta sig till jobbet igen efter att varit hemma i tre dagar och varit sjuk.  Jag var totalt oinspirerad och hade ingen lust alls. Brukar köra glitter och klänning och hela köret när jag jobbar fredag (och lördag) men jag sket i allt och bara tog mig igenom morgonen. Liiite glitter klämde jag dit i form av lite glitter under vingen och i inre ögonvrån.






Bas för skuggorna: Prep+Prime 24 Hour Extend Eye Base från MAC.
Under brynet: Creme Brulee från Wet n Wild.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Beaver från Make Up Store.
Över hela rörliga delen av ögonlocket: pigment Alloy från The Color Apothecary.
Yttre vrån:  Shadowy Lady från MAC.
Eyeliner: Long Lasting Eyeliner 14 Fancy Violet från Sephora samt i underkant av vingen Glitter Eyeliner Diamond från Make Up Store. Har även duttat den i inre vrån.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Amethyst från Kat von D´s Alchemist palett.
Kajal: lila penna av okänt märke. Bytte senare till svart.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.
Mascara: Super Color Mascara 01 (lila) från Kiko.




NYX Liquid Suede Cream Lipstick Amethyst.



Primer: Step 1 Skin Equalizer Smoothing Primer från Make Up For Ever.
Bas: Clinique Even Better Foundation 24 Linen.
Puder: Lock-It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Bronzer: Milk Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: Amethyst från Kat von D´s Alchemist palette.
Blush: Pixie Pink från Sleek.


Tja, det var en konstig vecka. Har jobbat måndag och fredag, sjuk resten. Nu väntar ledig helg. Blir väl mest att ta det lugnt när man nyss varit dålig. Vi får se vad det blir. Ha det gott alla!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Jag gillar den lila eyelinern! Ja det andra var såklart också fint. Men eyelinern har jag stått och fingrat på när jag har varit på Seohora. Men tänkt att jag borde nog använda lite av det jag har först. Sånt håller ju inte hur länge som helst, torkar liksom. Men är den bra? Jag har ju lite vattniga ögon - ibland VÄLDIGT vattniga - så jag vill ju att sminket ska tåla vatten.

marinamake sa...

Lotta! Så den eyelinern finns kvar på Sephora alltså? Jag har haft den så länge att jag tänkte att den säkert har utgått, har inte kollat efter. Men den är fin! Jag önskar jag kunde vara så duktig att tänka att jag ska göra slut på saker innan jag köper nytt. Men riktigt så duktig är inte jag... shoppar gärna loss när plånboken tillåter. Har typ en miljon saker av allt ;-) . Mina ögon vill gärna också rinna, kallar det för att jag har "gråtdagar". Plötsligt utan anledning så rinner det tårar i yttre ögonvrån i ena ögat, pågår i flera timmar och sen slutar det plötsligt. Men vid det laget har sminket försvunnig i yttre vrån. Sååå trist!

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...