15 mars 2018

Smällkaramell med BH Cosmetics

Så har jag varit hemma i tre dagar och känt mig helt under isen. Inte förkyld, men febrig, hängig och allmänt okeslös. Har mest legat parkerad i soffan och inte rört mig ur fläcken. 

Idag var första dan som jag kände mig på benen igen och rastlösheten kommer då automatiskt krypande. What to do, what to do?  Well, smink så klart. Har varit osminkad i tre dagar nu, så det kliades lite i fingrarna. 

Detta blev ju hellre än bra, men det var kul att stå och kladda lite en stund.  Jag har aldrig testat att göra en "cut crease" , mest för att jag undrat hur det ska gå till när man är gammal och rynkig och skinnet på ögonlocket har börjat hänga. Creasen är ju då liksom inbäddad i allt skinn, svårt att få till cut då liksom. Nåja, jag tänkte att jag testar väl får vi se hur det går. 

Och mjaeee, så mycket cut blev det väl inte.




Bas för skuggorna: NYX Eyeshadow Base.
Under brynet: Creme Brulee från Wet n Wild.
I globlinjen samt längs brynbenet: skuggor från BH Cosmetics Take Me Back To Brazil paletten.
Över hela rörliga delen av ögonlocket: turkos skugga från BH Cosmetics Club Tropicana paletten.
Eyeliner: Super Colour Eyeliner nr 107 från Kiko.
Sen sabbade jag creasen ännu mera när jag fick för mig att jag skulle dra en linje med en glittereyeliner längs med hela creasen. Den var alldeles för torr så det blev mest bara kladd, så den satt där som en grov klumpig kladdig linje i stället. Hmm... inte vad jag hade tänkt mig.
Kajal: blå penna av okänt märke.
Dutt i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Orion från Anastasia Beverly Hills Aurora palette.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.
Mascara: Build Up Mascara Extra Volume 05 Royal Blue från IsaDora.
Sen satte jag ju på ett par bättre begagnade lösfransar. I blixten blev mina egna fransar mera blå än vad lösögonfransarna blev. Syntes dock inte så konstigt i verkligheten.






Läppenna: samma som jag använde som kajal, okänt märke. Dragit in den en bit in på läppen och sen fyllt på i mitten av läppen med läppstift Unicorns Unite Horn of Magic från Make Up Revolution.



Primer: Mineral Infused Face Primer från E.l.f Cosmetics.
Bas: Infallible 24H Matte Foundation 10 Porcelain från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Mega Bronzer Light Sun från Wet n Wild.
Highlight: Orion från Anastasia Beverly Hills Aurora palett.
Blush: Powder Blush Sketch från MAC.



Jag har försökt "kapa" frisyren på bilderna, he he. Jag är sååå extremt långhårig så att jag har ingen frisyr länge helt enkelt. Borde klippt mig för lääänge sedan. Så när jag är hemma sitter luggen uppsatt i en tofs och jag ser ut som en åttaåring ;-). Orkade inte fixa håret till bilderna när jag ändå bara går hemma och slappar och skulle dessutom in i duschen efteråt. 

Så får jag släpa mig till jobbet i morgon igen. Fredag är det ju, så det får väl gå. Är ju ändå ledig i helgen.

Sminka lugnt!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Men det blev väl ändå fint! Härliga färger!

marinamake sa...

Lotta! Tja det fick väl duga, jag stod ju bara hemma och lekte lite... men tack tack!

First Class Desires - OPI

Lite lack... en gammal goding från OPI. Mina naglar är bara skit just nu, eller tja det är dom ju alltid. Går av hela hela tiden. Men hej oc...